kelgu rakendamine

Jalgrattad, suusad, uisud, kelgud, paadid jne.
Vasta
Kasutaja avatar
ullivilli
Guru
Guru
Postitusi: 1309
Liitunud: 08 Dets 2011, 15:16
Kontakt:

kelgu rakendamine

Postitus Postitas ullivilli » 18 Juul 2013, 15:33

Matriks müüb ka kelgu rakmeid, kuid tunnen huvi, kust leida rakendatavat kelgu või kuidas seda ise ette valmistada.

Soomes saime selgeks, et ainult nööridega ei ole see eriti juhitav ning nõlva peal elab oma elu.

Seega kogemusi, ideid, linke headest lahendustest?
Natukene metsa poole.
http://www.minemetsa.ee http://www.ripptelk.ee - Hennessy, Tentsile, DD hammock, Rootsmann rippvoovid, Sawyer veefiltrid ja kõikvõimalik matkavarustus.

Kasutaja avatar
Kama
Administraator
Administraator
Postitusi: 255
Liitunud: 08 Dets 2010, 16:37
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Kontakt:

Re: kelgu rakendamine

Postitus Postitas Kama » 18 Juul 2013, 16:09

Kunagi sai sellist lehte ja foorumit natuke loetud, et kui inglise keelega probleemi pole siis peaks üsna hea infoalllikas olema. http://www.wintertrekking.com/ ,http://wintertrekking.com/equipment/sleds-toboggans/

Sealse foorumi all ka kelkude tegemisest eraldi alagrupp:
http://www.wintertrekking.com/community ... board=44.0

Ja motivatsiooni pauguks muidugi sealse seltskonna Retke Raportid:
http://www.wintertrekking.com/community ... board=10.0

Lisaks: Meenus ,et kelgu teema ennegi siit foorumist läbi käinud:
http://matkafoorum.net/viewtopic.php?f=55&t=481
http://matkafoorum.net/viewtopic.php?f=16&t=422

margusl
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 649
Liitunud: 15 Aug 2011, 17:10
Kontakt:

Re: kelgu rakendamine

Postitus Postitas margusl » 18 Juul 2013, 17:42

ja http://matkafoorum.net/viewtopic.php?f=55&t=1159" onclick="window.open(this.href);return false;

pane foorumi otsingusse lihtsalt "kelk"

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1190
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: kelgu rakendamine

Postitus Postitas Nohik » 18 Aug 2016, 11:09

Nägin ühte rattaga poolhaagist, mille vastu tekkis huvi. Aga noh, iriseja nagu ma olen, siis enamus asju ei meeldi.
Tekkis mõte katsetada, isegi paar vana raudratast seisavad kuuris, millega saaks katsetada ja keevitada.
Tekkis mõte, et tahaks siiski enamuse raskust rattale nihutada. Aga kelku mitte vedanud inimesena tekkis küsimus praktikutele, kus see tõmbepunkt selja taga kõige mugavam on, kui rakmed ise teha? Raam tuleb selga kindlasti, sest muidu ühe rattaga käru püsti ei hoia.
Idee selline, et pehmelt öeldes haagiks ratta tagaosa endale järgi, esialgu. Pärast saab vist esikahvlist ja pakiraamist kergema.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
sepaonu
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 818
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: kelgu rakendamine

Postitus Postitas sepaonu » 18 Aug 2016, 12:13

soomlaste vastav vidin on see
https://www.google.ee/search?q=er%C3%A4 ... DEQQsAQIGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Minule sümpaatne vinstke sell räägib siin sellest, kuhu kõlbab ja kuhu mitte
https://www.youtube.com/watch?v=0kVfYmidVZE" onclick="window.open(this.href);return false;
joon jõest, söön jõest

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1190
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: kelgu rakendamine

Postitus Postitas Nohik » 18 Aug 2016, 12:37

Sellel on ameeriklase omaga võrreldes vähem vigu, aga on see viga juures, et pole ilma käteta päris stabiilne, kuna on ainult vöörihm. Ja ratas on küll suurem, aga selle raske maastiku jaoks liiga väike. Aga kola kogus on aukartust äratav, mis ta sellega metsa suutis vedada.

Ratta ma paneks 26". Soise koha ületuse peale peab mõtlema. Aga tõenäoliselt mingid lõigud tuleb 2x ja vajadusel rohkemgi käia.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1190
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: kelgu rakendamine

Postitus Postitas Nohik » 18 Aug 2016, 12:58

See rakendus meenutab mu mõtet, aga võtaks lisaks vana seljakoti raami, selle külge midagi kardaaniristi sarnast ning veaks järel. Raam peab hästi seljas ja vöös püsima, et ei saaks käru pikali väänata. Kui ameeriklase oma püsib püsti, siis võib oletada, et saab nii käia.
Põhimõttelislet peaks panema 2 pakiraami, 2 rattakotti siis kummalegi poole. Ja kerge paki saaks vajadusel veel peale laotada. Võib-olla pakiraam teha ka nii, et 1 ratta kott on taga, siis 5 kotti kokku.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1190
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: kelgu rakendamine

Postitus Postitas Nohik » 18 Aug 2016, 14:15

Siin on ebatasase maastiku vastu võideldud lisarattaga.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
sepaonu
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 818
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: kelgu rakendamine

Postitus Postitas sepaonu » 18 Aug 2016, 18:58

See sul loetud nohik ?
http://matkafoorum.net/viewtopic.php?f=55&t=2223" onclick="window.open(this.href);return false;
seal isegi vihjeid, et kuidas kaherattaline ise liiguks.
joon jõest, söön jõest

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1190
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: kelgu rakendamine

Postitus Postitas Nohik » 18 Aug 2016, 21:38

Ei, selle teema magasin maha, kuigi kirjutasin käru otsingusse. Võimalik, et tegin kirjavea.
Aga ma põhimõtteliselt enamuse nende linkide peale olen tänase päeva jooksul ise sattunud.
Õhtul sidusin prügikasti raami külge, käisin õues ringi. Hea, et naabrid kaugel elavad.
Soomlaste suhteliselt püstisest versioonist võtan inspiratsiooni kõige rohkem, tõenäoliselt saab kinnitusvõimalus olema kogu seljakotiraami kõrguse ulatuses. Siis saab raskemas maastikus kandamit madalamale lasta, koormust tuleb selga rohkem ning ratas tuleb kergemini järgi. Aga seda kõrgust pean katsetama, et endale mugav vahemik leida. Rattakottide mõttest tõenäoliselt loobun. Ilma nendeta saab raami tunduvalt väiksemaks pakkida. Kaalujaotuse suunamise rattale lahendab soomlaste suhteliselt püstine koti asend. Ehk siis raja peal käib suhteliselt püstise kotiga ja raskes maastikus üsna kaldu kotiga.
Ja kui te küsite, et miks, eks see kõik on selle pärast, et isegi kui ma veel 40 kilo maha võtan, pole mu liigesed enam endised.
sepaonu kirjutas:See sul loetud nohik ? http://matkafoorum.net/viewtopic.php?f=55&t=2223" onclick="window.open(this.href);return false;
seal isegi vihjeid, et kuidas kaherattaline ise liiguks.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1190
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: kelgu rakendamine

Postitus Postitas Nohik » 22 Aug 2016, 12:39

Üllataval kombel tundub, et koormust õla kõrgusele rakendades on tugevat loksutamist kõige kergem taluda. Puusadest kinnitus raputab üle kändude tiridemisel ikka täitsa segi. Vist on seljaaju harjunud, et käega tirid asju.
All engineers are cyborgs

polarbear
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 543
Liitunud: 28 Aug 2013, 21:28
Kontakt:

Re: kelgu rakendamine

Postitus Postitas polarbear » 22 Aug 2016, 13:36

Nohik kirjutas:Üllataval kombel tundub, et koormust õla kõrgusele rakendades on tugevat loksutamist kõige kergem taluda. Puusadest kinnitus raputab üle kändude tiridemisel ikka täitsa segi. Vist on seljaaju harjunud, et käega tirid asju.
Eks hobusel ole kah rangid ikka kaelas, mitte kannikate ümber. Talvel jää peal kalastades kelku vedada kõige kergem ikka samamoodi hobuse kombel, et nöör kaela tagant ja mõlemalt poolt kaenla alt läbi.
Pilt

Vasta

Mine “Kondijõul liikumisvahendiga matkamine”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist