Käruga matkamine

Jalgrattad, suusad, uisud, kelgud, paadid jne.
Metsamyhin
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 352
Liitunud: 11 Juun 2012, 14:37
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Metsamyhin » 13 Dets 2016, 10:26

Vaatasin ka velofoorumist.
Plaan liikuda 2 täiskasvanut ratastel ja laps teises kärus. Kui sinule lapse käruga pikalt tõusu võtta (või vastutuult sõita) polnud probleem, siis kas su kaaslane sellega ka nii lihtsalt hakkama saab? Selle ajal kui sina elektri jõul mäest ise ülessõitvat käru juhid.

Kolme inimese matkavarustus kaalub 40+ kg, lisaks veel 'mugavusvarustus'. Sinna juurde veel su eeldatav käru kaal 45 kg (koos akudega?) ja kokku tuleb 100+ kg.

AndrusKolmas
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 51
Liitunud: 09 Dets 2016, 12:05
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas AndrusKolmas » 15 Dets 2016, 19:38

Tänan aktiivse kaasa mõtlemise eest. Video pani üles minu poeg. Mul on mitu last. Olen jalgrattaga elu jooksul läbi sõitunud ligi ~50000 km. Sellest tuhandeid kilomeetreid matkanud koos lastega ja vedanud järgi laste sõidutamise haagist. Tean väga hästi, mida haagise vedu tähendab. Tõsi, nii suurt haagist nagu plaanin ei ole vedanud. Elektrimootor on mõeldud eelkõige sõidu kergendamiseks. Meelega ei paneks peale võimast mootorit. Max 200w. Mõte on selles, et kui seda juhtiv tarkvara peaks minema lolliks, siis oleks võimalik jalgratta piduritega kogu kaadervärki ikka pidama saada. Sellise haagisega matkab põhiliselt ikka suvel ja siis on valget aega rohkem. Üheks unistuseks on sõita sellega Euroopa põhjatippu või teha tiir ümber Läänemere. Tegu oleks sellise mõnusa kulgemisega. Saaks ööbida ka linnastunud keskkondades. Ega ma ise ka veel tea paljusi üksikasju, et kuidas teha või mis moodi oleks parim lahendus. Praegu ootan 10x vähendatud mudeli väljatrükk. Peale seda saab projekteerimise töödega edasi minna. Mõtted liiguvad ja pähe turgatab üha uusi ideid, et kuidas ühte või teist sõlme konkreetsemalt lahendada.

polarbear
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 543
Liitunud: 28 Aug 2013, 21:28
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas polarbear » 15 Dets 2016, 20:02

AndrusKolmas kirjutas:Meelega ei paneks peale võimast mootorit. Max 200w. Mõte on selles, et kui seda juhtiv tarkvara peaks minema lolliks, siis oleks võimalik jalgratta piduritega kogu kaadervärki ikka pidama saada.
Mismoodi mõjutab mootori võimsus kogu kaadervärgi kaalu? 250W ja 1500W mootor kaaluvad (käru kaaluga võrreldes) sama palju.
Ja oma kogemusest lähtuvalt alla 500W pole mõtet mõeldagi.
Pilt

sipelgas
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 68
Liitunud: 19 Aug 2014, 22:56
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas sipelgas » 15 Dets 2016, 20:59

Pigem küsimus ikka selles, et kui lolliks läheb ja mootorid peale jäävad siis ei käiks jõud piduritest üle. Kuigi ma pigem paneks lihtsalt rakendatava turvalüliti.

Metsamyhin
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 352
Liitunud: 11 Juun 2012, 14:37
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Metsamyhin » 15 Dets 2016, 21:11

Kui 1 mootor, siis see peab vedama mõlemat ratast, muidu hakkab asi kiiva kiskuma. Või siis mõlemale rattale mootor.

polarbear
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 543
Liitunud: 28 Aug 2013, 21:28
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas polarbear » 15 Dets 2016, 21:12

Well, turvalüliti on elektriseeritud komplektil pidurilinki sisse ehitatud, nii kui pidurdad, veojõud katkestatakse. Võib eraldi massilüliti ka panna, aga iga mootoriga sõiduvahendi esmane printsiip on see, et pidurid käivad igast asendist veojõust üle.
Pilt

AndrusKolmas
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 51
Liitunud: 09 Dets 2016, 12:05
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas AndrusKolmas » 15 Dets 2016, 22:22

Elektrimootor, päikesepaneelid ja seda juhtiv tarkava on hetkel minu jaoks pigem teise järgu küsimused. Esmalt tuleb leida nutikad lahendused haagise enda valmistamiseks. Märksõnadeks on kerged ja tugevad materjalid. Alusraam tuleb alumiiniumist. Kuid seinade ehitamisel olen mõelnud erinevaid variante. Kõige rohkem ahvatleb teha need kihilisest komposiidist. Seest ja väljast epo liimiga immutatud klaas-, süsinik- või kevlarriie ning sees tugevdatud vahtplast. Kuid selle jaoks on vaja teha vormid. Suurte vormide tegemine pole odav ettevõtmine. Olemas on ka kodused tehnoloogiad vormid odavamalt valmistada. Kuid see on jälle üsna töömahukas. Muidugi mõista tuleb haagise sisse teatud hulk väärtust panna. Kui raha napib, siis tuleb väärtus panna oma tööga. Võib olla on olemas ka sobivat lehtmaterjali, mis kannataks ka veidi painutada. Sellisel juhul teeks projekti osaliselt ümber. Osad kumerused asendaks täisnurkadega. Haagise välimus ja tuule takistus küll kannataks, kuid saaks lihtsamalt tehtud. Ehk on ideid kergtugevate lehtmaterjalide kohta.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1189
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 15 Dets 2016, 23:08

Ma kahtlustan, et saad ilma vormita hakkama küll. Liimid tugevamast penost kokku ja pintseldad/rullid klaasriide epovaiguga külge. Kõik kumerused saad ka tehtud. Liimid suuremalt, lihvid kumeraks.

Hübriidi peale pole mõelnud? Paned 1HJ mootoriga kokku. Kui asi pekkis, on abi kõvasti.
http://www.brandnewengines.com/GX25-S3.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Tanel
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 691
Liitunud: 19 Sept 2011, 21:36
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Tanel » 16 Dets 2016, 08:46

Võid uurida sellist materjali nagu Dibond - kahe õhukese alumiinium lehe vahel on plastik.
The size of your pack is relative to the size of your fear.

Kasutaja avatar
Tarmo
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 666
Liitunud: 17 Okt 2012, 13:09
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Tarmo » 16 Dets 2016, 10:30

Kui mootorit ja akusid valima hakkad, vali selline süsteem, millega saad pidurdades akusid laadida.
Pikalt mäest laskudes lülitad mootori generaatori reziimi ja laed pidurdamiseks akusid.
...

Slvr
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 13
Liitunud: 03 Mai 2016, 22:35
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Slvr » 16 Dets 2016, 18:39

Kõige lihtsam vast sellise asja kere teha oleks siledad osad mingist plastist või lamineeritud plaadist. ja kumerad osad teha nii nagu penost ja klaasriidest erinevaid asju on ikka tehtud. Ehk teed tihedamast penost kuju valmis ja selle peale kasvatad klaasriidest ja epovaigust paraja paksuse peale. Pärast lõikad ja sulatad peno välja seest ja lihvid siledaks. Kipun arvama, et kolme inimese jaoks jääb liiga väikeseks selline lahendus.

polarbear
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 543
Liitunud: 28 Aug 2013, 21:28
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas polarbear » 16 Dets 2016, 18:42

Velofoorumis oli eesmärgiks seatud 3500€ sisse mahtuda. Päikesepaneelide hinnad ma juba panin. Korralik elektrivedu koos korraliku aku ja korraliku kontrolleriga on min 700€ (Alist leiab odavamaid kah, aga nendele ei panustaks).
Palju maksab regenereeriv süsteem, pole aimugi. Odavam ilmselt ei ole. Ja kasutegur on meie lauskmaal vägagi kaheldav. Kuskil Alpides ehk midagi toodaks?
Eelarve läheb vägisi lõhki.... :?
Mõnevõrra mõtiskledes..... Ma teeks "skif-tüüpi" telk-haagise. Selle saaks madala ja kerge ja reaalselt ka mingisuguse pikema distantsi järelveetavana realiseeritud. Hind jääks ehk kah ise tehes alla seatud hinnapiiri.
Aga sellist seni näidatud välikemmergut vastutuult ja ülesmäge vedada.... no ma ei veaks, hoolimata eeldatavast mugavusest mida see võiks pakkuda.

PS. Kas keegi elektriga sinasuhtes olev foorumlane viitsib mu pandud elektribilansi numbrid läbi arvutada?
Pilt

Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1600
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas mrWilson » 16 Dets 2016, 19:09

Kas keegi on sarnase kuudiga ka varem reaalselt õnnestunult matkanud? Pikemaid vahemaid läbinud?
Ah, minge metsa...

Kasutaja avatar
Tarmo
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 666
Liitunud: 17 Okt 2012, 13:09
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Tarmo » 16 Dets 2016, 21:12

polarbear kirjutas:Velofoorumis oli eesmärgiks seatud 3500€ sisse mahtuda. Päikesepaneelide hinnad ma juba panin. Korralik elektrivedu koos korraliku aku ja korraliku kontrolleriga on min 700€ (Alist leiab odavamaid kah, aga nendele ei panustaks).
Palju maksab regenereeriv süsteem, pole aimugi. Odavam ilmselt ei ole. Ja kasutegur on meie lauskmaal vägagi kaheldav. Kuskil Alpides ehk midagi toodaks?
Eelarve läheb vägisi lõhki.... :?
Mõnevõrra mõtiskledes..... Ma teeks "skif-tüüpi" telk-haagise. Selle saaks madala ja kerge ja reaalselt ka mingisuguse pikema distantsi järelveetavana realiseeritud. Hind jääks ehk kah ise tehes alla seatud hinnapiiri.
Aga sellist seni näidatud välikemmergut vastutuult ja ülesmäge vedada.... no ma ei veaks, hoolimata eeldatavast mugavusest mida see võiks pakkuda.

PS. Kas keegi elektriga sinasuhtes olev foorumlane viitsib mu pandud elektribilansi numbrid läbi arvutada?
Seda regeneerivat süsteemi soovitasin eeskätt seetõttu, et Andruskolmas rääkis Euroopa põhjatippu matkamisest, meil pole jah asjal suurt mõtet.
...

Maidor
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 97
Liitunud: 23 Jaan 2016, 09:38
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Maidor » 16 Dets 2016, 21:44

Tarmo kirjutas:Kui mootorit ja akusid valima hakkad, vali selline süsteem, millega saad pidurdades akusid laadida.

Pikalt mäest laskudes lülitad mootori generaatori reziimi ja laed pidurdamiseks akusid.
Minu elektrirattal on selline võimalus. See on tühine kogus, mis sealt elektrit tuleb. Pealegi see pidurdus on madalal kiirusel väga nõrk. Ma soovitaks ikka ratas elektriliseks teha, mitte haagisele mootorit. Matkamas iga päev ei käi, aga ratast kasutada saaks.
Olen 4 elektriratast ehitanud ja mõtted on viienda peal.

Kasutaja avatar
Tarmo
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 666
Liitunud: 17 Okt 2012, 13:09
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Tarmo » 16 Dets 2016, 21:56

Siin selles artiklis väidetakse, et regeneratiiv juhtplokk on 10 dollarit kallim, ja et pikal mäestlaskumisel säästab regeneratiiv süsteem pidureid.
https://www.electricbike.com/regenerative-brakes/" onclick="window.open(this.href);return false;
...

AndrusKolmas
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 51
Liitunud: 09 Dets 2016, 12:05
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas AndrusKolmas » 17 Dets 2016, 10:32

Tanel kirjutas:Võid uurida sellist materjali nagu Dibond - kahe õhukese alumiinium lehe vahel on plastik.
Tänan viite eest. See tundub olema tõesti sobiv materjal.
Tõenäoliselt teen projekti ümber arvestades selle materjali võimalusi.
Sfäärilised kumerused kaovad, kui mõned silindrilised kumerused õnnestub ehk alles jätta. Täiesti kasti kujuline oleks tõesti liialt veider.

Soovin haagise teha just kõvast materjalist. See annab võimaluse ka sisekujundusega mängida. Valgustust panna jt. Luua mikromaja tüüpi õhustikku, kus kõik on küll väga miniatuurne, kuid ikkagi paljud funktsioonid on olemas.

Pehmest materjalist haagis on ostetaval kujul juba ka saadaval. Nt. http://www.blessthisstuff.com/stuff/veh ... kamp-rite/

Kasutaja avatar
Tanel
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 691
Liitunud: 19 Sept 2011, 21:36
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Tanel » 17 Dets 2016, 13:00

Dibondil saad freesiga ühel küljel alumiiniumi ja natuke plastikut ära freesida ning nurga alla painutada. Selleks, et 90° nurka saada teed kaks 45° nurka.
The size of your pack is relative to the size of your fear.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1189
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 17 Dets 2016, 14:15

Dibond paistab tõesti huvitav materjal. Isegi Eestis kohal http://proplastik.ee/reklaamiplast/dibond-acp/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Dibondi juures on võimalik kasutada järgmisi töötlemistehnoloogiaid: saagimine, giljotiiniga lõikamine, stantsimine, freesimine, puurimine, valtsimine, kantimine, keevitamine, liimimine, värvimine, siiditrükkimine, lamineerimine."

Tutvustus ja töötlemine:
http://proplastik.ee/wp-content/uploads ... _GB_03.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://proplastik.ee/wp-content/uploads ... roc_GB.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
All engineers are cyborgs

AndrusKolmas
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 51
Liitunud: 09 Dets 2016, 12:05
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas AndrusKolmas » 23 Dets 2016, 17:55

Käisin Dibondi vaatamas ja sain mõned näidised kaasa. Materjal on kehvem kui ma lootsin. Erilises vaimustuses ma sellest ei ole. Kuid hea tahtmise juures saaks sellest kere tehtud küll. Igal juhul vajab see sisse soojustust ja tugevdavaid ribisid. Niisama on see külm ja jääb vedelaks. Samas värvide valik on lai ja selles on põnevaid värve. Kui leiaks lahenduse tugevdamiseks ja sisemiseks soojustuseks, siis oleks täitsa asjalik. Teine asi mida uurisin oli, et millised rattad valida. Tuttavas rattapoes soovitati jääda ikka 20 tollistele. Neid on saada eri variantides ja tugevuse astmes. 16 tollised jääksid juba ehk liialt väikeseks, kuigi mulle projekti järgi meeldiksid 16 tollised rohkem. Lahendamata on veel pidurite küsimus. Kuidas panna käru pidurtama. See on hädavajalik mäest alla sõites. Elektrilisi pidureid pole jalgratastele olemas. Võib-olla saaks need ise meisterdada ketaspiduritest. Mõtlemise kohti on veel küllaga.
3D väljatrükki pole ikka kätte saanud. Kuid lootust on :-)

Kasutaja avatar
Tanel
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 691
Liitunud: 19 Sept 2011, 21:36
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Tanel » 23 Dets 2016, 22:10

Vahest lahendada pidurite süsteem sarnaselt autohaagiste piduritele?! Tiislis on silinder, mis sisse liikudes rattaid pidurdama hakkab.
The size of your pack is relative to the size of your fear.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1189
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 23 Dets 2016, 22:43

Arvuta, mis kaal tuleb, kui 25 mm peno klaasriidega katta kahelt poolt. Kuna see on paksem, peaks olema jäigem.
Selle25 mm sisse peaks ka ribid ära peitma. Ütleme, et teed selle penokesta 300mm moodulitena, siis ühenduskoha klaasplast moodustab ribid. 25 mm kõrgune ribi on päris tugev. Ja lisaks mõned pikiribid ka, siis peaks koos küll seisma. Aga ma ei tea, kas kaaluga välja tuled.
All engineers are cyborgs

AndrusKolmas
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 51
Liitunud: 09 Dets 2016, 12:05
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas AndrusKolmas » 24 Dets 2016, 19:58

Nohik kirjutas:Arvuta, mis kaal tuleb, kui 25 mm peno klaasriidega katta kahelt poolt. Kuna see on paksem, peaks olema jäigem.
Selle25 mm sisse peaks ka ribid ära peitma. Ütleme, et teed selle penokesta 300mm moodulitena, siis ühenduskoha klaasplast moodustab ribid. 25 mm kõrgune ribi on päris tugev. Ja lisaks mõned pikiribid ka, siis peaks koos küll seisma. Aga ma ei tea, kas kaaluga välja tuled.
Olen ka mõelnud peno peale. 25 mm paksune jääb liialt paksuks. Ma olen valmis seina paksukses lubama max 12 mm. Parim kui 10 ja veel parem kui saaks hakkama 8 mm paksusega. Kui tahata, et käru laius ei ületaks ühte meetrit, siis on iga mm arvel. Parim kui käru laiuseks jääb 99 cm. Siis mahuks see veel 1 m avast läbi.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1189
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 24 Dets 2016, 23:17

Ma kardan, et ei saa nii õhukest materjali jäigaks. Komposiidile annab tugevuse paksus (see on muidugi pooltõde).
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1189
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 24 Dets 2016, 23:46

Kuna need asjad on sõiduasendis üksteise sees, siis tegelikult vist oleks oluline, et välimine kiht on jäik.
All engineers are cyborgs

Vasta

Mine “Kondijõul liikumisvahendiga matkamine”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline