Kriisiolukorra nõuanded päästeametilt

Jaga oma emotsionaalseid ja praktilisi kogemusi matkadelt.
Kasutaja avatar
Tarmo
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 852
Liitunud: 17 Okt 2012, 13:09
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Kriisiolukorra nõuanded päästeametilt

Postitus Postitas Tarmo » 27 Mär 2019, 10:24

1 kW generaator tuleb odavam kui 1 kW inverter, kütet võtab kah vähem.
1kW sega saaks juba kaevupumba käima.
...

ranel
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 42
Liitunud: 24 Juul 2018, 21:23
Kontakt:

Re: Kriisiolukorra nõuanded päästeametilt

Postitus Postitas ranel » 27 Mär 2019, 10:47

Tarmo kirjutas:
27 Mär 2019, 10:24
1 kW generaator tuleb odavam kui 1 kW inverter, kütet võtab kah vähem.
1kW sega saaks juba kaevupumba käima.
Nagu ma enne kirjutasin, siis arvestage siiski, et eraldi generaator kulutab ööpäevas ~20-30l kütus, kui järjest töötab. Nädalaga 140-210. See on juba vaaditäis kütet.

Inverteriga on aku puhvriks vahel. See tähendab, et inverteriga saab päris palju energiat kokku hoida. Näiteks ööseks jääb vaid inverter järgi ja kui suuremaid võimsusi vaja, siis auto käima ja laeb ka akut.

Kui genekal pole nominaaltarbimist järgi, siis on see raisatud energia.


Teine teema on, et kui väga usaldada noname generaatoreid. Tuntud nimega generaatorid maksavad aga sama palju ja rohkemgi, kui inverterid.

Kasutaja avatar
Tarmo
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 852
Liitunud: 17 Okt 2012, 13:09
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Kriisiolukorra nõuanded päästeametilt

Postitus Postitas Tarmo » 27 Mär 2019, 12:45

Kui tahad autost 1 kW kätte saada, siis ei piisa tühikäiguga tiksumisest. Pöörded peavad peal olema ja siis on kütusekulu oluliselt suurem.
Samuti tekkivad autor pööretega kohapeal seistes väljalaske torustiku jahutusprobleemid.

Jalgrattaga voolu väntamine:
Oled väga kõva tegija kui suudad pool tundi 300W koormust või 3 tundi 100W koormust hoida. Reaalne oleks 100 W pool tundi või 30 W kolm tundi.
Sellega akusid ei lae , aga organismi energiavajadus läheb üles.
...

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1904
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Kriisiolukorra nõuanded päästeametilt

Postitus Postitas Nohik » 27 Mär 2019, 14:34

Eks see suur inverter käib vajadusel näpitsatega aku külge ning pole arvatud, et seda kilovatti pidevalt tarvitatakse. See on täpselt, et katla saab süüdatud jne, ilma et kokku kukuks midagi.
Piisava suurusega inverter + auto on mõnes mõttes täiesti adekvaatne strateegia. Kui on oht, et maja lõhki külmub, siis parem kui mittemidagi. Ei kuumene see auto ka talvel üle.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Tanel
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 861
Liitunud: 19 Sept 2011, 21:36
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Kriisiolukorra nõuanded päästeametilt

Postitus Postitas Tanel » 27 Mär 2019, 16:07

Kui tahas 1kW võimsust inverterist kätte saada pead ikka korralikult pedaali tallama, sellega suureneb ka kütusekulu.
Minu kogemus 2kW inverteri, Ford Rangeri (tal on peal kaks käivitusakut) ja 1,5kW koormusega on see, et poole aastaga olid akud kutud kui igapäevaselt koormasin. Rangeril sai ka käsitsi pöördeid ca 1200p/min peale tõsta.


Ühest autofoorumist:
Tüüpiline kesklassi auto generaator annab olenevalt pööretest võimsust:
1000p/min-150W
1500p/min-800W
2000p/min-1100W
üle 5000p/min-1300W
The size of your pack is relative to the size of your fear.

sipelgas
Huviline
Huviline
Postitusi: 113
Liitunud: 19 Aug 2014, 22:56
Kontakt:

Re: Kriisiolukorra nõuanded päästeametilt

Postitus Postitas sipelgas » 27 Mär 2019, 16:31

Ma nüüd ei tea, mis on tüüpiline keskklass aga need numbrid on naeruväärsed.

Autodel, millega mina tegelen, on generaator vähemalt 150A, pigem 180A või rohkem. Enda 2L bensukal on 210A generaator.

Nimipinge (12V) juures annaks 150A generaator välja 1800W, 210A generaator 2520A. Pigem on see arvestus aga vist 14V juures ja siis oleks võimsus veel suurem.

150W tähendaks umbes 10A voolu generaatorist. Isegi tühikäigul ei ole 50A mingi probleem (600W).

Kui palju seal inverteris kaduma läheb on muidugi iseasi. Ja pikaajaliselt generaatorit ja akut suure vooluga koormates annab midagi igal juhul järgi.

Sportlikus huvist tegin katse esimese ettejuhtuva autoga (2,4L diisel). 900 pöörde juures andis välja 115A voolu ja pinge jäi 14,4 V peale. Võimsus siis 1600W. Mootori hääl küll muutus koormuse tõttu aga tegelikult oleks saanud ka sealt rohkem kätte.

Uuemad masina tarbivadki püsivalt palju voolu ja generaator on loodud seda piisavalt välja andma.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1904
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Kriisiolukorra nõuanded päästeametilt

Postitus Postitas Nohik » 27 Mär 2019, 16:31

Nii suur inverter pannakse otse aku külge. Kui sul on lihiajaline tarbimine, siis pole vaja midagi tuuritada, laeb pärast jälle aku täis.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Tanel
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 861
Liitunud: 19 Sept 2011, 21:36
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Kriisiolukorra nõuanded päästeametilt

Postitus Postitas Tanel » 27 Mär 2019, 17:10

Nohik kirjutas:
27 Mär 2019, 16:31
Nii suur inverter pannakse otse aku külge. Kui sul on lihiajaline tarbimine, siis pole vaja midagi tuuritada, laeb pärast jälle aku täis.
Mul oligi inverter otse akudele 35mm2 vaskkaablitega ühendatud. Koormates said akud tühjaks ca 10 minutiga tühjaks, generaator ei suutnud neid ära laadida ning inverter lülitas enda välja kuna sisendpinge langes liiga madalale.
Mis ma tahtsin oma jutuga öelda oli see, et autoakud on käivitusakud. Nad annavad lühiajaliselt suurt voolu, kui meil on vaja pikaajaliselt voolu on selleks mahtuvusakud. Auto generaatori võimsus on ka piiratud. Ta ei ole mõeldud suurte koormuste jaoks vaid auto elektrisüsteemi toiteks ja akude laadimiseks väikese vooluga.
The size of your pack is relative to the size of your fear.

Kasutaja avatar
Tanel
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 861
Liitunud: 19 Sept 2011, 21:36
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Kriisiolukorra nõuanded päästeametilt

Postitus Postitas Tanel » 27 Mär 2019, 17:17

sipelgas kirjutas:
27 Mär 2019, 16:31
Ma nüüd ei tea, mis on tüüpiline keskklass aga need numbrid on naeruväärsed.

Autodel, millega mina tegelen, on generaator vähemalt 150A, pigem 180A või rohkem. Enda 2L bensukal on 210A generaator.

Nimipinge (12V) juures annaks 150A generaator välja 1800W, 210A generaator 2520A. Pigem on see arvestus aga vist 14V juures ja siis oleks võimsus veel suurem.

150W tähendaks umbes 10A voolu generaatorist. Isegi tühikäigul ei ole 50A mingi probleem (600W).

Kui palju seal inverteris kaduma läheb on muidugi iseasi. Ja pikaajaliselt generaatorit ja akut suure vooluga koormates annab midagi igal juhul järgi.

Sportlikus huvist tegin katse esimese ettejuhtuva autoga (2,4L diisel). 900 pöörde juures andis välja 115A voolu ja pinge jäi 14,4 V peale. Võimsus siis 1600W. Mootori hääl küll muutus koormuse tõttu aga tegelikult oleks saanud ka sealt rohkem kätte.

Uuemad masina tarbivadki püsivalt palju voolu ja generaator on loodud seda piisavalt välja andma.
Need numbrid leidsin kiire otsinguga. Polnud seega usaldusväärne allikas.

Inverterist välja tulev vool on vahelduvvool. Ei saa ju otse generaatorist välja antavat võimsust hakata oma AC tarbijaga kasutama. Missugune on erinevate inverterite kasutegur on omaette asi.
Kunagi sai mõõdetud, et 2kw nurklihvija tekitas inverterisse ühendatult DC poole peale ca 250A voolu.
The size of your pack is relative to the size of your fear.

Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1738
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Re: Kriisiolukorra nõuanded päästeametilt

Postitus Postitas mrWilson » 27 Mär 2019, 19:14

Nõme on siis kui "zombid" talvel, kõige krõbedama pakasega tulevad. Keskküttest sõltujatel on üsna sitt seis siis. Hea kui on mõni bursuika käepärast võtta millel saab korstna toru aknast välja suunata. Aga siis peab küll oma sooja tuba relvaga kaitsma. :)
Ah, minge metsa...

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1904
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Kriisiolukorra nõuanded päästeametilt

Postitus Postitas Nohik » 27 Mär 2019, 19:57

Need pelletiahjud saab kolme minutiga tööle, edasi on pumba ringi ajamine. Võimas peab inverter olema, et mototorite käivitamist üle elada. Aga see on sekundteks. Ka 800W veepumba käivitusvool on 7A 220 pealt.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1904
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Kriisiolukorra nõuanded päästeametilt

Postitus Postitas Nohik » 28 Mär 2019, 08:52

Võinoh, tegelikult peaks enne rehkendama ja katsetama, palju kellelgi majapidamise elushoidmiseks vaja on elektrit. Ja tegelikult, bensiiniautode akud on üsna pisikesed ning ilmselt ka generaatorid nõrgemad.
Kui võtta maja lõhkikülmumine, mis maksab, siis parem omada kasvõi hiinakat. Tuttava kogemusest ütlen, et kolm ööpäeva töötas ja oli "kohvi" (hõre). See oli suvel, aga tal olid sügavkülmad. Mul samal ajal läks suur kapp marju lappama.
Sellisega siis ongi, et teisel päeval ei tohi enam seisma jätta, liiga hõre käivitamiseks, või tuleb veidi õli silindrisse valada käivitamiseks.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

throt
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 7
Liitunud: 18 Okt 2018, 12:40
Kontakt:

Re: Kriisiolukorra nõuanded päästeametilt

Postitus Postitas throt » 22 Apr 2019, 14:30

Tegelikult ei tuleks lahendust vaadelda ju vaid üksiku elemendi vaatevinklist. Generaator või inverter, ega vahet ei ole, kui otsast mahla peale ei tule. Ehk siis mõlemad töötavad eeldusel, et on kütet ja ega lõpuks vahet ju polegi kui paak on tühi. Generaatori eelis on ehk see, et teoreetiliselt on võimalik sellele kütust saada ka koduaiast. Kas siis biogaasi kogudes või kokku klopsida puugaasi generaator (viimane ehk meie kliimasse sobilikum). Gaasi kogumine muidugi veidi vaevarikas aga võimalik. Inverteri puhul jälle põhimõtteliselt võimalik generaatorist teha kas tuulik või vesiratas, mis mõlemad vajavad mingeid tingimusi töötamiseks. Aga jah, kui hakata mõtlema, siis huvitav, mida lasnaka rahvas tegema hakkab, kui vool ja vesi ära ning sitt enam potist alla ei lähe.

Kasutaja avatar
ullivilli
Guru
Guru
Postitusi: 1334
Liitunud: 08 Dets 2011, 15:16
Kontakt:

Re: Kriisiolukorra nõuanded päästeametilt

Postitus Postitas ullivilli » 23 Apr 2019, 22:40

sipelgas kirjutas:
27 Mär 2019, 16:31
Ma nüüd ei tea, mis on tüüpiline keskklass aga need numbrid on naeruväärsed.

Autodel, millega mina tegelen, on generaator vähemalt 150A, pigem 180A või rohkem. Enda 2L bensukal on 210A generaator.
Ma ei tea mis autodega sa tegeled, aga näiteks Audi A6 C4 generaatorid on sõltuvalt mootorist, varustusest jne 90-120A
Natukene metsa poole.
http://www.minemetsa.ee http://www.ripptelk.ee - Hennessy, Tentsile, DD hammock, Rootsmann rippvoovid, Sawyer veefiltrid ja kõikvõimalik matkavarustus.

sipelgas
Huviline
Huviline
Postitusi: 113
Liitunud: 19 Aug 2014, 22:56
Kontakt:

Re: Kriisiolukorra nõuanded päästeametilt

Postitus Postitas sipelgas » 24 Apr 2019, 07:01

C4 Audi ei ole mingi kategooria järgi tänapäeva auto. Vanadel on generaator niikuinii palju lahjem kuna voolutarve on väiksem.

ranel
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 42
Liitunud: 24 Juul 2018, 21:23
Kontakt:

Re: Kriisiolukorra nõuanded päästeametilt

Postitus Postitas ranel » 02 Mai 2019, 11:23

180A on tõesti rikkaliku lisavarustusega auto generaator. Tavaline jääb ikka sinna ~120A kanti. Uuematel pisikeste mootoritega autodel leidub 90A ringis genekaid, kui konditsioneeri pole.

Audi C4 on ilmselt konditsioneerita variant, sest mul Audi B4 konditsioneeriga on 120A generaator näiteks. Mõlemad on tänapäeva mõistes ikka päris vanad autod.

Vasta

Mine “Kogemused, soovitused”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline