Millist jalgratast osta ja mida veel juurde?!

Jalgrattad, suusad, uisud, kelgud, paadid jne.
Vasta
Taimo
Huviline
Huviline
Postitusi: 246
Liitunud: 31 Jaan 2011, 10:45
Kontakt:

Re: Millist jalgratast osta ja mida veel juurde?!

Postitus Postitas Taimo » 21 Veebr 2013, 09:04

Minu ratas on Marin Stinson. Võib vist hübriidrattaks nimetada. Minu jaoks olulised omadused on suhteliselt püstine sõiduasend ning lai, pehme ja amordiga sadul.

See käiguvahetamise teema tuletas kohe meelde 2005. aasta Otepää Roheliste Rattaretke, kus esimesed viis kilomeetrit kulgesid just sellel samal rollerirajal. See oli üli-intensiivne käiguvahetaja kasutamise kiirkursus :)

Aga rattavalikul kehtib ainult üks tõde - oma p***e on kuningas!

Kasutaja avatar
Metavo
Guru
Guru
Postitusi: 1210
Liitunud: 17 Dets 2011, 17:46
Kontakt:

Re: Millist jalgratast ost ja mida veel juurde?!

Postitus Postitas Metavo » 21 Veebr 2013, 10:03

Aivar kirjutas:
Metavo kirjutas:Mulle ei meeldi esikäiguvaheti. See tähendab et on üks lisa jubinmis võib katki minna.
Niikuinii kui ees üks käik siis see suure ülekandega ja pole näinud kus oleks tekkinud olukord kus kolmanda käiguga hakkama ei saaks. Pealegi ma mitmel korral olen pidanud ratast peksma hakkama suht kriitilistel hetkedel, kus oli kiire. Ühel korral oli rongile jõudmises või mittejõudmises asi ja esikäiguvaheti taha jäänud püksisäär tõmbas esikäiguvaheti paigast ja kett kiilus selle vahele kinni. Kiire maha hüpe, paar jalahoopi ja sain ette sisse keerata vaid 1 käigu. Hea seegi, järgmised kilomeetrid olin nagu hamster rattas aga kohale jõudsin.
Oli 3x9 käiguline, jälle, vahet polnud, sest 3x7 käigulisel kellega koos sõitsin suurim ülekanne oli sama ja väikseim ülekanne samuti sama. Mina pidin lihtsalt esikäiguvahetiga mängima sõidul rohkem et kett sõlme ei läheks.
Aga jah, see on mu enda kogemus. Väga mägistel marsruutidel pole liikunud, ikkagi vaid Eestis ja seepärast ehk ei näegi põhjust miks käike palju võiks olla. Haanja kandis pole ka ringi sõitnud, küll aga igalpool mujal Eestis ja eriti Pandivere kandis.
Siin mu teine matkasuksu, universaalratas, 3x9 käiku ja kuna jube kallis, siis ülimassiivse rattalukuga.
PS. Kuna esihargil nõnda palju juhtmeid (2 pidurit 2 käiguvahetit) siis lenksu kotti paigaldasin harva.
Pilt

PS. Veel üks tähelepanek.
Spidomeetrit ma ise uuesti ei ostaks. Ühest küljest hea on, kui oskad arvestada oma sõidu aega aga mina lähen hasarti. Vaatan kas saan keskmise sõidukiiruse üle 25 ja pidevalt vaatan, et mitu sada kilomeetrit järgmisest tuhandest kilomeetrist puudub et mingisugune egolaks saada. See aga ilmselt mu enda privaatne kiiks, aga endiselt, liiga palju asju pole ka hea. Piisab kui linnas parkides peab eemaldama vaid esi- ja tagatule.
Pigem ehk asi on selles, et sa ise hakkad endaga võistlema kui mingid numbrid on ees. Ratta matk ja treening on väga erinevad asjad. Kui ma matkan siis ma ei võistle. Mingit keskmist kiirust ma taga ei aja - kuigi matka planeerides teen kondikava palju päevas võiks/peaks läbima. Hetkel planeerin rattamatka Oslost - Nordkapp/Nordkinn kindlasti on seal päevi kus tuleb sõita pikalt ja võimalik, et üpris tugeva tempoga aga teatud kohad mida tahaksin rohkem näha ja uurida siis on tempo maas - matkan jala ja kondan küngastel. Pikal matkal lihtsalt peab arvestama distantsi läbimise ajaga - kuna puhkus ei ole ju lõpmatuseni.

Käiguvahetusest: rummusisene toimib ju ainult taga seega ei saa ju võrrelda ühe süsteemi esivahetajat teise süsteemi tagavahetajaga! Esivahetajaga alla vahetamine nõuabki veidi vähem pressi aga üldiselt ei sõidetagi eesti viimse jõuraasuni ja siis kui juba püsti sangas oled vahetada kuskile poole. Tagavahetajaga pole seevastu mingit vahet kuida pressid. Rattamatkal enne mäge suure ketta pealt maha vahetada ja tagant samuti kui pedaalimis sagedus liig suureks läheb ning hiljem juba tagavahetajaga regullida. Eks seda vahetamis taktikat on raske õpetada, sest tõusud on erinevad jne. aga peamine keti pooleks astumise põhjus on väga tühine - vale käiguvahetusega lastakse kett risti ja siis selle pinge all kett katkeb. Eelnevalt kirjutatu, et 7 sel kassetil ja 9 kassetil on ülekanne sama on suht jama jutt sest seitsmese väiksemal kettal on 12 hammast aga 8-9-10 kassetil 11. Vaevalt, et sa neid seal üldse lugesid - samuti on esimestel ketiratastel/käpal erinev arv hambaid mis mõjutavad ülekannet!

Kõik need tervislikud vaegused tekivad puhtalt sellest, et tihti matkale mineja ei ole piisavalt ennem sõitnud rattaga ja siis matkal saab keha väga suure koormuse. Paljud lihased nagu kaela, randme,labakäe ja istmikulihased ei saa igapäevaelus nii suurt koormust ja jäävad seeläbi kohe haigeks. Aga kiiver on elementaarne mitte ainult pähe tungiva oksa pärast vaid rattaga liikumise ohtude tõttu. Autos turvavööd kannad politesi pärast? (Seda kiivri ja turvavöö ideed pole vaja üles nokkida ja uut arutelu tekitada. Kes tahab kannab kes ei taha ei kanna).

Amordist - amorti ei ole ma üheski postituses kiitnud ega laitnud. Matkarattal on see pigem kahjuks kui kasuks. Pikad maantee otsad pigem summutavad jõudu ja kasu sellest amordist ei ole aga sportimisel on ta omal kohal.

Naturaalse selektsiooni kohapealt on nii, et isegi kui mu matka keskmine tempo on 35km/h ja matkan üksi ja higi ei lahma ja see minu jaoks matk on - mis siis? Kuigi ma seda ei tee siis meie füüsised on kõigil erinevad ja raske on ühte patta panna näiteks kontori töötajat ja sõjaväelast(üks istub päevad läbi ja teine rassib ringi). Ega sportlikuma ratta soovitamise tagamõte ei ole, et tulge kõik metsa end hingetuks sõitma vaid olgem realistid cruiser ei ole matkaratas. Vastasel juhul oleks su googeldamine ohtralt tulemusi andnud ju! Samas jälle ära pead norgu lase - pole olemas ühte õiget ja ainust. Sõida oma matkad cruiseriga ja naudi seda - keegi ei keela ega mõista hukka!
Aivar, kus sa lugesid et ma ketti pooleks astunud olen? Sorri, sa lood siin nii võimast illusiooni minu rattasõidust et mul tuleb see lausa silme ette kui kobaks sa mind pead.
Ma ütlesin, et see vahetamistaktika on tüütu tegevus. Kas eksin? Et kui sõidad pidevalt tõusu või metsa vahel, siis sa siiski pead kontrollima mis käik on sees ja siis alles tegema vahetuse.
Ma tahaks näha seda esikäiguvahetit mis on rummusisene, mida sa jälle mulle külge tembeldad. On piisavalt rattaid millel esimene käiguvaheti puudub ja minu arust seda väga headel põhjustel
1. Vähem juppe
2. See on ebakindel
3. Seda ei lähe vaja

See kas sa räägid 7, 8 või 9-st kasseti hammasratastest, seal sõltub ka palju mis kassetiga on tegu, teisisõnu, sõltub valikust ja minu jaoks vahet pole. 9-käigulisel olemas 11-32 ja 11-25 nt. Samas 7-käiguline pakub samuti 11-32 hammasrataste valikut, lihtsalt vähem peab käike vahetama -> ratas kulub vähem.
Toonitan veelkord, maha tegin vaid esikäiguvahetit, mis ei tähenda et tagumine ei või olla hammasratastel töötav lahendus. Mulle endale meeldib aga rummusisene vaheti sest see pole eksponeeritud välistele jõududele niivõrd. Ja see töötab.

Kus ma kiivrit maha tegin? Näita mulle.

Vähemalt amordi osas oleme samal arvamusel.
Olen ka nõustunud, et Cruiser ei ole igamehe valik, kuna ilmselgelt on inimestel vähe aega. Samas sõida mis rattaga tahes, Tartust Haapsallu läheb ikka matkavarustusega kaks päeva.
Olgu. Lähme siis sinna välja. Mul on olnud südame probleeme, samas kui on võimalust lähen ikka hasarti, eriti kuna suviti sõidan ka palju üksi ringi. See aga ei mõju hästi mu südamele, nii et eelistan kui mul puht füüsiliselt puudub võimalus kihutada 35 km/h maanteel pideva tempona. 18-20 km/h on piisav, nõnda saan end liigutada, näha maailma, ei pea küürutama ratta kohal ja ei pea muretsema et homme äkki on JOKK. Cruiser ilmselt suht individuaalne valik ses suhtes mulle.
Kuni on puid, pole probleemi

Aivar
Huviline
Huviline
Postitusi: 212
Liitunud: 26 Okt 2012, 20:46
Kontakt:

Re: Millist jalgratast ost ja mida veel juurde?!

Postitus Postitas Aivar » 21 Veebr 2013, 11:05

Et kõik sõidavad hingeldades 30-35 km/h nii maanteel kui metsas, amordid pidevas võnklemises, kiivrid peas et suvaline oks pähe ei tungiks ja nõnda et on vajadus lapata kõiki 30 käiku pidevalt üles-alla?
See ei ole matk, vaid naturaalne selektsioon.


See peaks siis olema minu arvamus matkast - seega eeldan, et sa arvad teisiti!? Kiirus sulle ei sobi, kuna sa ei suuda end taltsutada, amordi võnkumine ka ei sobi, kiivrid peas, et suvaline oks pähe ei tungiks(ilustreeritud iroonia), käiguvahetus nagu autolgi - lappan 90ga sõites käike käike pidevalt üles alla.. sealhulgas tagurbidikäiku.

Hea küll kui sul on selline lahe 7 kasset siis palju õnne! Mul kahjuks ei ole. Vähemalt oli teil matkal piisavalt aega, et hamba arv üle lugeda, et sa nii kindel oled.

Keti pooleks astumist ei pidanudki silmas ju konkreetselt Metavot vaid seda, et oskamatu vahetuse reaalne tulemus on keti katkemine. Kuna sa pead kontrollima sõidul mis käik on sees siis kahjuks peab tunnistama, et sul on veel selles osas arenguruumi! Pole ju mitte mingit vahet kas shifteril on number 3 või 4!? Käiku vahetatakse ikka selle järgi kuida sa oma jalgu jõuad ringi ajada. Kallima otsa lülituslingil ei olegi mingeid numbreid - ilmselt jääb sõit katki. Aga teeks siis nii, et kui sa kiidad rummusisest vahetust ja ma ütlen, et rummuvälisega saab püsti sõites ka käiku vahetada ilma pedaalimist katkestamata - mille peale sa vastad, et püksid jäävad kinni ja see ei tööta! Äkki kui räägime ühest käiguvahetusest siis ei paneks esi ja tagavahetit ühte patta.

Nagu ma ka enne ütlesin - sõida millega tahad. Sinu matkaratas on cruiser - minu jaoks see pole matkaratas ja teistele seda mingil juhul ei soovitaks aga ma ei keela ju sul seda kasutada. Katsu vahelduseks eesti lõunaservas matkata ehk avastad midagi uut enda jaoks.

tripp
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 367
Liitunud: 18 Apr 2012, 23:22
Kontakt:

Re: Millist jalgratast ost ja mida veel juurde?!

Postitus Postitas tripp » 21 Veebr 2013, 11:46

Aivar kirjutas:Sinu matkaratas on cruiser - minu jaoks see pole matkaratas ja teistele seda mingil juhul ei soovitaks
Ma just mõtlesin, et võiks paluda Metavolt tema ratast korra proovida. Ma pole ju cruiseriga päriselt sõitnud, ehk saaks skepsisest lahti! Metavo, kas laenad? Kevadel, kui teed veidi puhtamad on?

Või korraldame matkafoorumi suure rattatesti :)
Mul omal on hetkel tavaline MTB (Merida 500).

Ootan nüüd, et tuleks mõni recumbenti-mees või fixiep**e ja oma kogemusi jagaks :)
Viimati muutis Morheatus, 21 Veebr 2013, 12:09, muudetud 3 korda kokku.
Põhjus: Tekitasin tähtede ed asemele kaks **.

Kasutaja avatar
Kivisisalik
Huviline
Huviline
Postitusi: 222
Liitunud: 29 Jaan 2013, 14:47
Kontakt:

Re: Millist jalgratast ost ja mida veel juurde?!

Postitus Postitas Kivisisalik » 21 Veebr 2013, 11:46

Minu tagasihoidlikud kogemused:
* soovitus lühemat kasvu sõitjatele - eelkõige siis pean silmas naisterahvaid - ostke omale õige suurusega raamiga ratas. Mulle tundub, et suur osa inimesi kipub millegipärast ostma omale rattaid "kasvuruumiga", nagu vene ajal kingi. Võibolla on ka põhjuseks see, et meie poodide valik on väike ja sageli on soodushind just sellel ühel isendil mis kauplusesse on seisma jäänud. Ka püstise sõiduasendi puhul tapab hirmsasti selga kui lenks on sadulast ntx liiga kaugel.

* kiiver - olen veendunud kiivriga sõitja ja sain oma järjekindlusele "väärilise tasu" kui mullu kodu juures rahulikel tänavatel parema käe reegliga ristmikul nägin aeglaselt sõites, et läheneb auto (vasakult), võtab hoo maha, vaatab minu poole ... ja siis põrutab täiskäigul mulle otsa eeldades et rattur jääb nagunii seisma.

* natuke võiks võimaluse korral siiski pöörata tähelepanu ratta komponentidele, eelkõige siis käiguvahetus ja ka pidurid. Minu suht tavaline Schwinn Mesa hakkab poriseks saades jukerdama, küll kitib pidurite vahe muda täis, küll ei pea osad käigud. Loomulikult saab ka kallimate komponentideta hakkama, aga kui võimalust on siis ikkagi soovitaks. Eriti kui on plaanis sõita metsateel ja selliste kevadiste/sügiseste ilmadega, kus võib juhtuda et sajab nii alt kui ülevalt.

* kummivahetust võiks kodus proovida kui just sellega enne kogemusi ei ole või niisama iga asja peale mihkel meistrimees pole

Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1630
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Re: Millist jalgratast ost ja mida veel juurde?!

Postitus Postitas mrWilson » 21 Veebr 2013, 11:53

Näiteks see, et kui mul on sportratas ei tähenda, et ma ilmtingimata sellega pidevalt kihutan või siis vastupidi. Ja üldse, ma tahaks näha neid täislastis rattaga kihutajaid (kui allamäge veeremine välja arvata). Su ratas kaalub ca 50 kilo + sina ise. Iga tõusunurk ja iga tuulepuhang on seetõttu selgesti tuntav. Muidugi oleneb individuaalsest füüsisest aga pakun, et keskmine kiirus 20 km/h ei ületa.
Ah, minge metsa...

tripp
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 367
Liitunud: 18 Apr 2012, 23:22
Kontakt:

Re: Millist jalgratast ost ja mida veel juurde?!

Postitus Postitas tripp » 21 Veebr 2013, 11:58

Kivisisalik kirjutas:Minu suht tavaline Schwinn Mesa hakkab poriseks saades jukerdama, küll kitib pidurite vahe muda täis, küll ei pea osad käigud.
Oled kallimate ratastega võrrelnud? Kas on erinev? Miks peaks?
V-pidur on nii lihtne mehhanism, et porikindluses ei tohiks eri ratastel suurt vahet olla.
Käigud - sama. Altus vs XTR peaks olema pori suhtes üsna sama käitumisega.

Kasutaja avatar
Metavo
Guru
Guru
Postitusi: 1210
Liitunud: 17 Dets 2011, 17:46
Kontakt:

Re: Millist jalgratast ost ja mida veel juurde?!

Postitus Postitas Metavo » 21 Veebr 2013, 12:16

7 vs 9 tagumist käiku, vahe tuli välja ülekannet vaadates, ehk mis intervalliga kellegi jalg ringe tegi. Siin mõjutab ka ratta suurus ilmselt mängu.
Haanjasse ma esialgu rattamatkale minna ei kavatse, endiselt. Leian et ratast ei peaks valima vaid ühte piirkonda silmas pidades. Suvi on aeg mis meeldib veeta peamiselt mere ääres siiski, nii et... minu nägemus: mis on mõnusam, kas mööda rannaäärset teed päikse käes sõita ringi küürutades või mugavas asendis ringi vaadates?

Aivar, sa ise ütlesid ka et kasutad linnaratast linnas sõites, mille poolest see seal parem on kui su matkaratas?

Maitse üle ei vaielda vaid kakeldakse. Ilmselgelt pole sellest vaidlusest kasu sest minu jaoks juba käiguvahetamine tähendab jubedat adrenaliinilaksu ja sina pole cruiseriga matkanud.

Räägime autodest ka? Maastur või kupee?
Kuni on puid, pole probleemi

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: Millist jalgratast ost ja mida veel juurde?!

Postitus Postitas Jyrgenson » 21 Veebr 2013, 12:38

Vaatan siin seda oma algatatud ratta teemat ja mõtlen, et tegelikult on see maastikusõidu tõukeratas jube lahe asi millega juba 3 hooaega sõitnud olen.
Teine mõte: mis maastiku rollerid või ATV maksta võivad? :lol:
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Aivar
Huviline
Huviline
Postitusi: 212
Liitunud: 26 Okt 2012, 20:46
Kontakt:

Re: Millist jalgratast ost ja mida veel juurde?!

Postitus Postitas Aivar » 21 Veebr 2013, 14:41

Ekspert kes teeb silma järgi vahet 90-95-100 pedaalimis sagedusel - lihtsalt vaata ja imesta!

Mõte ongi ju selles, et mitmekülgsem on liikuda matka või hübriidiga(mitte vaid ühe valdkonna jaoks ratast soetada). Rannaroostikust kaugemal on tihtilugu mägesid - küll mitte eestis aga mujal. Lisaks kui on vaja ratast transportida lennukis, autos siis mõõtudelt on cruiser suurem kui alternatiivid.

Linnas liikumiseks ongi linna ratas mugavam - seal ma ei koorma seda matkavarustusega. Tuuletakistus ei oma linnas mingit rolli jne. Sõidan maastikuratastega linnas - lihtsalt vahel olen kasutanud elukaaslase klassikalist tunturi naistekat (aruharva), see oli pigem kontekstis, et olen kursis rummusiseste vahetitega ja tean kuida nad toimivad.

Kivisisalik - kui sul on juhtumisi ratas üpris vana siis võid kuskil mehaaniku juures keti kulumist mõõta ja kassett võib olla samuti ülemäära kulunud.

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: Millist jalgratast ost ja mida veel juurde?!

Postitus Postitas Jyrgenson » 21 Veebr 2013, 17:55

Jalgratta legend Rein Lepik on mööda maailma palju matkanud sellise jalgrattaga: http://www.bicycle.ee/vantaaga/G010.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bicycle.ee/vantaaga/T029.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kunagi temaga vesteldes kiitis ta sellist liikumisvahendit väga.

http://www.bicycle.ee/vantaaga/index.php?id=6&keel=ee" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Kasutaja avatar
Metavo
Guru
Guru
Postitusi: 1210
Liitunud: 17 Dets 2011, 17:46
Kontakt:

Re: Millist jalgratast ost ja mida veel juurde?!

Postitus Postitas Metavo » 21 Veebr 2013, 18:20

Aivar kirjutas:Ekspert kes teeb silma järgi vahet 90-95-100 pedaalimis sagedusel - lihtsalt vaata ja imesta!

Mõte ongi ju selles, et mitmekülgsem on liikuda matka või hübriidiga(mitte vaid ühe valdkonna jaoks ratast soetada). Rannaroostikust kaugemal on tihtilugu mägesid - küll mitte eestis aga mujal. Lisaks kui on vaja ratast transportida lennukis, autos siis mõõtudelt on cruiser suurem kui alternatiivid.

Linnas liikumiseks ongi linna ratas mugavam - seal ma ei koorma seda matkavarustusega. Tuuletakistus ei oma linnas mingit rolli jne. Sõidan maastikuratastega linnas - lihtsalt vahel olen kasutanud elukaaslase klassikalist tunturi naistekat (aruharva), see oli pigem kontekstis, et olen kursis rummusiseste vahetitega ja tean kuida nad toimivad.
Vot. Aga ega ma sulle vastu ei vaidlegi, kõik on korras siis ju.
Nagu öeldud, Cruiser mu isiklik lemmik, eks meil kõigil ole oma.
Kuna Haanja kanti plaanis liikuma minna pole siis ilmselt meile ei saagi sama liikur sobida.
Ega müügimees naeris ka mu välja kui küsisin kuidas sellisega pikki vahemaid sõita on. Mis teha. Seal ma vaidlema ei hakanud aga mulle selline ratas sobib.
Tunnistan, et rongis on see tõesti ebamugavalt suur ja võtab palju ruumi.
Jah, rummusisene käiguvaheti tahab veidi õrnemat käsitlemist saada kuid on minu enda isiklik eelistus, kuna on vähem jubinaid ja kett ja tirrid kuluvad vähem. Kett ja hammasrattad on samuti soodsamad (10 kordne hinnavahe Deore tagumisel tirril ja ketil tavaliste suhtes).
Olen matkanud maastikurattaga (tunnistan et see polnud veel suurem asi ratas)
Hübriidrattaga (see oli suurem asi ratas)
ja Treki Cruiser tüüpi rattaga.
Kuni on puid, pole probleemi

Andrus
Huviline
Huviline
Postitusi: 182
Liitunud: 26 Okt 2011, 14:40
Kontakt:

Re: Millist jalgratast ost ja mida veel juurde?!

Postitus Postitas Andrus » 22 Veebr 2013, 09:12

Rein Lepik kasutab seda ratast ka linnas igapäevaselt liikumiseks. Väga andekas masin, käib nii kokku, et auto pagasiruumi mahub neid rõõmsalt kohe 2 tk. Aga oma reisidel kasutab ta selliseid rattaid vaid päevaseks liikumiseks. pakke sinna peale ei pane, kuna kogu varustus on hotellis.
Kuigi ära iial ütle iial: http://www.pbase.com/canyonlands/image/140981954
http://www.pbase.com/canyonlands/image/109391907
Aga kuidas selline ratas sobiks? http://www.pbase.com/canyonlands/image/141096073

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: Millist jalgratast ost ja mida veel juurde?!

Postitus Postitas Jyrgenson » 22 Veebr 2013, 09:17

Kui keegi Eestis müüks seda pikutamisratast, siis isegi kaaluks selle soetamist. Ilmselgelt parim asend pikaks rattasõiduks.
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Andrus
Huviline
Huviline
Postitusi: 182
Liitunud: 26 Okt 2011, 14:40
Kontakt:

Re: Millist jalgratast ost ja mida veel juurde?!

Postitus Postitas Andrus » 22 Veebr 2013, 09:21

Sellist pikutamisratast ei ole Eestis tõesti näinud, isegi sõitmas mitte. Kuid kui netiavarustest otsida.
Nendel ka oma spets nimetus: http://en.wikipedia.org/wiki/Recumbent_bicycle

Kasutaja avatar
Metavo
Guru
Guru
Postitusi: 1210
Liitunud: 17 Dets 2011, 17:46
Kontakt:

Re: Millist jalgratast ost ja mida veel juurde?!

Postitus Postitas Metavo » 22 Veebr 2013, 09:46

See pikutamisratas on jah huvitav elukas. Kahtlustan aga, et metsa vahet sellisega ragistada võib olla veidi kahtlane.
Samas raskuskese madalal ja asend selline et jää või magama seal samas.

PS. natuke sisestest käiguvahetitest mis on ka head:
Eksisteerivad Shimano Alfine klassi käiguvahetid, töökindlamad ja mõeldud neile kes soosvivad miskit kvaliteetset. Suudab see samad käiguvahemikud manada nagu väilised käiguvahetid ja ei karda pressi, kuid ei pea muretsema et kett maha tuleb käigu vahetamise ajal. Ütleksin, et ka praktiliselt hooldusvaba elukas võrreldes väliste käiguvahetitega.
On olemas veel neid firmasid, mille tooteid euroopas raske leida ja tõsiselt kalleid sisemisi käiguvaheteid. Nt. Rohloff, mis maksab juba rohkem kui Tõnu välja kuulutatud eelarve kogu rattale.
Kui tahta miskit odavamat, siis Alfine 500 käiguvaheti pidi väidetavalt olema suht sarnane Shimano nexuse 8-käigulisele. Vahe on siin kirjas: http://bike.shimano.com/publish/content ... le.html/09" onclick="window.open(this.href);return false;)%20Differences%20Between%20Hubs.pdfdownloadFile.html/09)%20Differences%20Between%20Hubs.pdf
Teisi linke:
http://www.socaltrailriders.org/forum/w ... e-hub.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fellsbiker.com/docs/alfine_11_ratios.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuni on puid, pole probleemi

Kasutaja avatar
pilving
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 543
Liitunud: 13 Veebr 2011, 20:58
Kontakt:

Re: Millist jalgratast ost ja mida veel juurde?!

Postitus Postitas pilving » 22 Veebr 2013, 11:23

Suviti olen Eestimaa peal päris palju pikutamisrattaid näinud, kuid sadulas või pikutamas on olnud alati välismaalane.
http://www.kakshunti.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.capture-estonia.ee" onclick="window.open(this.href);return false;

margusl
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 664
Liitunud: 15 Aug 2011, 17:10
Kontakt:

Re: Millist jalgratast ost ja mida veel juurde?!

Postitus Postitas margusl » 22 Veebr 2013, 11:36

Nüüd hakkab asi vist sinna kiskuma, kus ei ole enam mõttet velo.clubbersit ümber kirjutama hakata.
Lamamisratastest ja nende kohalikust kasutamisest annab mingi aimu
https://www.google.com/search?q=site%3A ... +recumbent" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisaks lugu sellest, kuidas aastaid tagasi Tartu Rattarallil lesides kolli tehti - http://www.hawaii.ee/?id=5008&tpl=1005&year=2005" onclick="window.open(this.href);return false;

tripp
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 367
Liitunud: 18 Apr 2012, 23:22
Kontakt:

Re: Millist jalgratast ost ja mida veel juurde?!

Postitus Postitas tripp » 22 Veebr 2013, 12:20

Ma tegin juba kaks päeva tagasi nalja, et varsti tulevad recumbentid jutuks...

Ma olen Roheliste rattamatkal recumbentiga sõitnud. Mitte küll terve matka, vaid lühemaid otsi, prooviks. Väga veider on :) Istud nagu maas, juhtimine ja tasakaal on täiesti teine kui tavarattal. Kurve võtta on eriti imelik. Mulle ei meeldinud eriti. Samas mõned sõidavad sellistega terveid kontinente läbi.

Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1630
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Re: Millist jalgratast ost ja mida veel juurde?!

Postitus Postitas mrWilson » 22 Veebr 2013, 16:15

Jutu jätkuks selline link: http://www.timcopejourneys.com/index.pl?page=43" onclick="window.open(this.href);return false;
Ah, minge metsa...

Kasutaja avatar
kallitar
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 86
Liitunud: 09 Okt 2011, 01:28
Asukoht: Loo
Kontakt:

Re: Millist jalgratast ost ja mida veel juurde?!

Postitus Postitas kallitar » 22 Veebr 2013, 17:36

Käigud. Eestis saab kindlasti hakkama väiksema arvu käikudega kui on soov sõita vaid lauge tee peal. Kui aga kulgeda nii siledatel teedel või ka metsaradadel, siis tuleb kasuks omada oluliselt rohkem käike, nii on võimalik jõudu rakendada optimaalselt. Tuues nüüd mängu mäed, siis tiksudes mitmeid kümneid kilomeetreid ülesse kukalt kratsima paneva nurga all 4-5 km/h või kihutades mäest alla 50-70 km/h, on käikude arvul veelgi suurem tähtsus. Igatahes Eestis kasutan enda 3x8 käikudest enim suurema numbriga käike ning mägedes on kasutusel kõik ja laugematel laskumistel jääb puudu kah.
Seega, soovitan valida selle põhjal, mis on ratta kasutamise eesmärk.

Kiiver. Kui aus olla, siis ma ei mõista, miks kiivri kandmise kohustusel on vanuseline alampiir, sest tegemist on väga olulise vidinaga. Asi ei olegi pelgalt selles, et kaitsta ennast teiste poolt tehtavate apsakate eest, vaid võib ka enda täiesti tobeda liigutuse või otsuse pärast keerata kummuli ja seda ka väikese kiiruse korral. Olen ise eksinud ning nii mõnelgi korral üle lenksu lennanud ja kukkunud külili liikumiskiirusega 0 km/h, kuid näinud ka pealt, kuidas tehakse rumalusi, mille tagajärjeks on kiivrita kukkumine. Kindlasti peab kiiver olema paraja suurusega, kerge, kvaliteetne, korralike õhutusavadega. Viimane on eriti vajalik kuumade ilmadega ning toimib parema jahutusena kui ükskõik milline müts või rätik.

Minu jaoks tähendab rattamatk mõnusat kulgemist seltskonnaga või üksi jõukohases tempos, nautida ümbrust, pildistada, ujuda, suhelda kohalikega - tunda ennast mõnusalt. Eestis jäävad matkapäevad üldjuhul 60-100 km vahele.

Lisan ka täisvarustuses ratta pildi.
Manused
ratas.JPG

Kasutaja avatar
sergo
Huviline
Huviline
Postitusi: 125
Liitunud: 25 Aug 2012, 18:06
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Millist jalgratast ost ja mida veel juurde?!

Postitus Postitas sergo » 16 Mär 2013, 15:20

Matkaks sobib iga jalgratas, mille seljas ennast hästi tunned. Olgu siis emotsionaalselt või füüsiliselt.... Loomulikult, kui minek kuskile eksootilisemasse kohta siis tuleks arvestada varuosade saadavusega ja parandatavusega (terasraam jne). Ülejäänud kõik maitse ja võimaluste küsimus. Ümber maailma sõideti 450 maksva lihtsa hübriidrattaga.

Kuna mulle endale väga meeldib sõita cyclocross-tüüpi rattaga (see on siis hübriid, mille tegemist on alustatud maanteeratta poolt), siis matkan ka just sellega.
after.jpg
Liikuda saab edukalt nii maastikul, kui maanteel. Matkakaaslaste puhtatõulistele maastikuratastele pole veel alla jäänud. Kõverad lenksud on väga head, kuna annavad randmetele palju asendeid ja seetõttu saab vältida ka väsimust (esihargiks ju jäik süsinikhark). Matka jaoks sai ostetud lenksukõrgendus, kuid 100% ma kätelt mingil juhul raskust ära ei võtaks, siis jääb ju 100% istmikule, mis rattamatka puhul on väga õrn koht. Eks paraja jaotuse sabakont-randmed vahel tuleb leida igaühel endal ja sealt ka rattatüüp. Laia pehmet sadulat aga ei soovitaks, kuna see kipub hõõruma ja on minu arvates muidu ebamugavam.

Rattamatka tuleb teha kohas, kus jalgsi on natuke liiga igav ja autoga näeb juba liiga vähe või ei pääse ligi. Hoolimata kiireks sõiduks mõeldud rattast on minu mõistes jalgrattamatka parajaks liikumiskiiruseks 15km/h (50-70km/päevas). Olen osalenud ka sellisel matkal, mida mina nimetan sportmatkaks. See tähendas päeva keskmist liikumiskiirust 25+ km/h (100-150km). Päeval "sport" ja õhtul laagris olles "matk" - sportmatk. Sellist asja soovitaks aga pigem teha saateautoga, kuna kiiret sõitu koos kottidega suhteliselt ebamugav harrastada.

Soovitan võtta ka rattaga põhimõtte, mida kergem ja vähem asju seda parem. Sedasi tunneb liikumisest rohkesti rõõmu. Pildil ettevalmistus 4-päevaseks Eesti matkaks, kus kokku koos rattaga kaalu 17kg (sh. 1-päeva söök).

Jants
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 648
Liitunud: 16 Mär 2011, 21:36
Kontakt:

Re: Millist jalgratast ost ja mida veel juurde?!

Postitus Postitas Jants » 16 Mär 2013, 19:05

Nii et ainult ligi neli tundi sadulas? Ütleme et kell 10 hakkad sõitma, vahepeal teed pause ja vaatad ringi ka, siis saab sõit läbi kuskil kella nelja paiku, mis on suvisel ajal natuke varavõitu laagrisse jäämiseks...ma arvan.

Kasutaja avatar
sergo
Huviline
Huviline
Postitusi: 125
Liitunud: 25 Aug 2012, 18:06
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Millist jalgratast ost ja mida veel juurde?!

Postitus Postitas sergo » 16 Mär 2013, 20:14

Umbes nii on minu käidud rattamatkadel kujunenud. Eks kõik oleneb ju valitud teest (olen pigem sõitnud väikseid teid, radu), peatuste arvust ning muudest tegevustest. Põhja-Eestis käies tuleb ju ikka kõikide suurimate rändrahnude otsa ronida (vähemalt nende, mille nimes on mingile hoone tüübile vihje), Peipsi ääres aga suitsukala jahtida jne. Keskmiselt on sõiduaeg ja peatuste aeg jagunenud umbes pooleks.

Kontrollisin just andmeid viimasest matkast Jõhvist Tartusse mööda Eesti idapiiri (ca 265km). Keskmiselt start kuskil 9:30 ja õhtustesse laagripaikadesse sai jõutud ca 18-19 vahel. Sai nii rahet kui päikest. Kokku 4 päeva. ca 65 km / päevas. Ei saa küll kurta, et Matk mõnus, rahulik ja nauditav. Eelmises postituses mainisin, et on tehtud ka sportmatku 100-120km / päevas, mis siis kulgevad hoopis teisiti.

Jutt läheb algteemast väga kõrvale, ehk on tõesti mõistlik rattamatkade jaoks eraldi alateema teha.

Kasutaja avatar
Reimo
Administraator
Administraator
Postitusi: 326
Liitunud: 07 Dets 2010, 22:07
Kontakt:

Re: Millist jalgratast ost ja mida veel juurde?!

Postitus Postitas Reimo » 17 Mär 2013, 17:47

kallitar kirjutas: Kiiver. Kui aus olla, siis ma ei mõista, miks kiivri kandmise kohustusel on vanuseline alampiir, sest tegemist on väga olulise vidinaga.
Kiiver jäägu siiski vabatahtlikuks nagu ka helkurvest!
Ise käin tööle rattaga aastaringselt ja kiivrist puudust ei tunne, isegi peale neid lugematuid suurel kiirusel kukkumisi.

cyclocrossi rattad on asjalikud aga ülemõistuse kallid, alla 1000€ ilmselt ei saa.

Vasta

Mine “Kondijõul liikumisvahendiga matkamine”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline