Käruga matkamine

Jalgrattad, suusad, uisud, kelgud, paadid jne.
Maidor
Huviline
Huviline
Postitusi: 108
Liitunud: 23 Jaan 2016, 09:38
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Maidor » 19 Jaan 2017, 20:39

On ka elektriseeritud kärud- http://www.thediyhunter.com/big-game-hu ... r?start=10" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasutaja avatar
uuspoiss
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 30
Liitunud: 18 Aug 2016, 12:55
Asukoht: Tartu, Meremäe
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas uuspoiss » 03 Veebr 2017, 07:57

See asi võrdleb oma kaamera pilti sinu omaga ja toob nodi järgi isegi siis, kui oled ise vahepeal ette ära kimanud
http://www.technologyreview.com/s/60355 ... ou-around/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pilt

Metsamyhin
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 365
Liitunud: 11 Juun 2012, 14:37
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Metsamyhin » 03 Veebr 2017, 08:47

Kui juba esimest korda selle asjanduse pilti nägin, tekkis küsimus, kuidas see 10cm kõrgest kõnnitee äärekivist ( või mahalangenud puust) üles saab?

a1a1a1a1a1a1
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 9
Liitunud: 27 Jaan 2017, 15:01
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas a1a1a1a1a1a1 » 03 Veebr 2017, 11:29

Kui vene keelt oskate http://drs-radchenko.livejournal.com/52208.html" onclick="window.open(this.href);return false; (samas google translate ka abiks).

"Предыдущий опыт дал знания, которые требуются в походах. Тележка переработана и усовершенствована. Самый оптимальный размер колес 22 дюйма, дисковые тормоза габаритные огни т.д. Вернусь модернезирую заново."
ehk 22 tolli veljed on kõige optimaalsemad ja ketaspidurid

Kasutaja avatar
sepaonu
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 891
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas sepaonu » 21 Mär 2017, 09:24

jäi goexpo miskist klipist silma
http://1cycle.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
joon jõest, söön jõest

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1381
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 21 Mär 2017, 13:01

Neid eeslükatavaid analooge on juba päris palju. Kui on rada ja annab kivide vahel laveerida, on päris hea. Eelis on see, et kogu mass on ratta peal. Kus matkarajal treppe on, on raske, tõenäoliselt tuleb mitu korda käia. Mina ei saanud trepist üles. Ja kui rada pole, on kuradima raske.
Probleem on, et inimene, kellel on ära selg (mina näiteks), ei kannata tavaliselt ka kätest väntsutamist. Ja käru ees lükkamine maastikul väntsutab uskumatult ka hüppeliigeseid. Ma talve jooksul keevitasin igasugu prototüüpe rauast kokku ja lõikasin jälle lahti.
Praegune prototüüp on nädal aega köögipõrandal valmimas. Kahjuks pean sõbra juurde keevitama minema, olen 10A peakaitsme keevitamisega ära väntsutanud.
Ratas on 26" sellel ja katsetan seljakoti raamiga. Erinevalt Dixon rollerist ja Monowalkerist tuleb ühendus seljaraamiga jäigem, lubab ainult üles-alla pöörduda. Karabiinidega ühendus laseb liialt kõikuda ja läheb üsna kergelt resonantsi hea tee peal.
Selle üldises õnnestumises olen üsna kindel, aga tahan katsetada, mis proportsioonis saab pakiraami koormata. Stabiilsuse annab see ripakil "lehmakõht" ja rattakotid sõdivad sellele vastu. Hüppeliigeste seisukohast on isestabiliseerimine ülimalt oluline. Ideaal oleks, kui 30 kg kannatab raam ja 5+5 kilo oleks lisaks rattakottides. Siis jääks selga koos raamiga alla 20 kilo+ liikumisest tingitud väntsutavad jõud. Siis saaks kuuks ajaks kõnnumaale logelema minna.
järelkäru.PNG
sepaonu kirjutas:jäi goexpo miskist klipist silma
http://1cycle.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1381
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 21 Mär 2017, 14:22

Mõneti ei anna rahu ka mõte salvopanni sarnasest kaherattalisest, millel põhi oleks alumiinplekist. Kindlasti teeb see maastikul kohati jubedat häält ja läheb aegajalt ümber, aga raskus oleks enamvähem siiski ratastel. Kui millestki pead üle lohistama, saab ennast ettevaatlikult veidi pingumal hoida, aga kogu aeg looma moodi ei väntsuta. Häda on see, et paljud laudteed on kitsamad. Ei kujuta ka ette, mis kaaluks, kui lintroomik alla panna. Võimalik, et ei tule kahest rattast raskem. Aga see on tulevikuprojekt.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1381
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 21 Mär 2017, 16:54

See on esimene alumiiniumraamiga prototüüp, kasutan mingi nõukaaegse välivoodi torud ära.
Torude diameeter on 22*1.5mm, liitekohtadesse tuleb sisse ja välja tugevduseks toru.
Pakiraam tuleb 16*1.5mm nõukaaegsest suusakepitorust.
Ilmselgelt 22*1.5 mm on lõppprodukti jaoks liiga nõrk, tuleb 25*3mm või 28*3mm toru. Selle käru koorman katse lõpuks katki, kui enne ise ei lähe.
Pakiraamile on 16mm tõenäoliselt piisav.
21032017866.jpg
21032017866.jpg (78.38 KiB) Vaadatud 2718 korda
Lisaks rajasin 300m kaugusele majast konkureeriva labori varustuse testimiseks looduslähedastes tingimustes.
16032017865.jpg
16032017865.jpg (121.41 KiB) Vaadatud 2718 korda
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Evelyn
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 76
Liitunud: 23 Juun 2011, 15:14
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Evelyn » 21 Mär 2017, 18:52

Möödunud sügisel Soomes Urho Kekkoseni rahvuspargis Maanteekurus nägin ka ära käruga matkaja, kahjuks küll kaugelt ja fotod on ka sellepärast kehva kvaliteediga. Kerge sel mehel ei olnud, sest rajad on nagu vist kõikjal Soomes väga kivised. Aga väga suureks abiks oli tal seltsiline, kes siis tagantpoolt kärust haaras ja kandis üle suurte takistuste. Võib-olla käru projekteerimisel teed ka abilise jaoks tahapoole sanga? Aga igastahes oli imestust ja kõneainet mitmeks päevaks, nähes kividerohkeid järsakuid ja kitsaid radu kuristikuserval, kust see kärumees oli tulnud.
Manused
käru11.jpg
käru11.jpg (51.35 KiB) Vaadatud 2703 korda
käru1.jpg
käru1.jpg (49.43 KiB) Vaadatud 2703 korda

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1381
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 21 Mär 2017, 19:20

Pildil on Monowakler, see on üsna kipakas riist. Üsna kogu aeg tuleb kätega sangadest kõvasti kinni olla.
Ma rehkendan pigem sellega, nagu Dixon Rolleril on, et käib suure häda korral seljakotina selga. Ja sarved saab maha võtta.
Ja peaks kannatama üle puude ja kivide lohistada. Mingi kuumkahanev rüüs tuleb peale ajada.
Ei kujuta ette, miks teda aidata tuli, võib-olla tal oli mingi tõsisem häda, et sakutada üldse ei kannatanud.

Iseenesest Dixon Rolleril on ainult 3 viga: liiga väike ratas, liiga nõrk, pidur puudub. Kui ma oleks niiöelda RMK-raja matkaja, ma ostaks selle 30kg variandi silma pilgutamata ära.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Evelyn
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 76
Liitunud: 23 Juun 2011, 15:14
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Evelyn » 21 Mär 2017, 19:40

See ratas jäi kivide vahele kinni, sest rada oli kivine ja nii see abiline aeg-ajalt tõstis. Samuti aitas mäest alla. Ja ta tõesti hoidis kogu aeg sangadest kinni.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1381
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 21 Mär 2017, 20:02

See kivide vahele kinni jäämine on üllatav aga tänuväärne info. Ma ise ei kujutagi ette, missugune see rada olla võiks, kus ratas kinni jääb. Ega sul sellistest kividega kohtadest head pilti pole?
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Evelyn
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 76
Liitunud: 23 Juun 2011, 15:14
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Evelyn » 21 Mär 2017, 20:47

Ei ole jah pilti täpsemalt. Nendel fotodel on ka näha käru kergemal sõiduhetkel. No kivine rada on soome kivine mäestikurada :) ka ise astudes pidi ikka vaatama, et saabast ei vigasta. Võib-olla oli viga liiga kitsas rattas, mis jäi kivide vahele või kärumehe väsimuses (kell oli peale lõunat). Ma arvan, et üle soisemate alade kandsid nad ka seda kahekesi (lühematel soisest alast üleminekutel laudteed ei olnud, no kuni ca 10m)

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1381
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 21 Mär 2017, 21:42

Selle jutu järgi võiks arvata, et mingi rajatüüp on mul nägemata täiesti. Mäes olen õieti aiult Pallases käinud, seal olid suured rajad sees. 5 km sai ühest kohast otse tuldud, aga polnud ka midagi kohutavat. Põhimõtteliselt olen kivikülvides käinud, aga ma pole selle peale tulnud, et see võib ainuke tee olla. Soostunud kohtades olen arvestanud, et peab selga võtma.
Vaatasin youtube-s, iseenesest on osad oma monowalkerile fatbike ratta alla pannud. Võib-olla on hea mõte.
Või igaljuhul pean otsima mingi tugevama ratta või panema tugevamad kodarad. Ma ei arvestanud, et väänamist võib sageli ette tulla.
Aga saan veel katsetada ka, see aasta ei tule suurt matka veel.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1381
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 27 Mär 2017, 21:32

Katse kukkus läbi, 15 kannatas välja. Painutatud kohas purunes väändele. Aga 15 kiloga oli mõnusalt stabiilne.
Nohik kirjutas:See on esimene alumiiniumraamiga prototüüp, kasutan mingi nõukaaegse välivoodi torud ära.
Torude diameeter on 22*1.5mm, liitekohtadesse tuleb sisse ja välja tugevduseks toru.
21032017866.jpg
All engineers are cyborgs

AndrusKolmas
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 74
Liitunud: 09 Dets 2016, 12:05
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas AndrusKolmas » 17 Juul 2017, 17:19

Värskendan siin ka oma jutulõnga jalgrattaga veetava magamisvaguni teemal. Õigem oleks teha eralid teema, kuid teen seda alles, kui midagi reaalsemat hakkab valmima. Seis on selline, et 10 korda vähendatud konseptiline mudel on olemas. Suure mõõtmeline CNC freespink detailide lõikamiseks on hangitud. Edasi liigun järgnevate kuude jooksul 4 või 5 korda vähendatud funktsionaalse mudeli loomise suunas. Funktsionaalne mudel tähendab seda, et kõik sõlmed toimivad soovitud kujul või väga lähedasel viisil. Selle loome on vajalik tõestamaks toime ja kasutatavuse võimalusi.

Vasta

Mine “Kondijõul liikumisvahendiga matkamine”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline