Bikerafting

Jalgrattad, suusad, uisud, kelgud, paadid jne.
Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1915
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 25 Mär 2019, 11:14

Hambad lähevad kõik vahetusse, vasakpoolsed ülekandesuhted praegused, paremad uued. Aeglasemast otsast saan 19% juurde. Vangerdus jääb mõistuse piiresse, mõlemad jupid olid alla 30€.
Iseenesest jääb nii, et enamus aega linnas ilmselt ikka nikerdan keskjooksu keskmise rattaga, sealt kadus kõige kiirem ära, mida ka ei vajanud ning teise otsa lisandub käik, mis teeb tavalise 6% tõusu võtmise kergemaks. Kottidega saan ilmselt ainult väiksema rattaga hakkama.
Ja vaga hea tee peal võib isegi tekkida teatav mõtekus keskjooksu suuremal hammasrattal. Tööl käimiseks okey vahemik.
ülekanded.JPG
ülekanded.JPG (33.28 KiB) Vaadatud 1220 korda
Kummid ilmselt lõhkusin graniitkruusa peal. Mõtlesin, et mis sai niimoodi suuri pikikriime lõigata. Kui graniitkruus on jäässe külmunud ja päike pealt veidi maha võtnud, siis lõikab küll. See on ainuke asi, mis seletab tagumise kummi täieliku amortiseerumise. Ma kraapsutasin libedaga üsna kõvasti ja kasutasin enamasti ka tagapidurit. Esikummil on ikkagi suhteliselt üksikud lõiked. Ja lõiked on ka külgedel ainult selle piirini, mis lõssi vajub vastu maad. Ja esimesel pole külgedel lõikeid.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1915
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 27 Mär 2019, 08:27

Hammastattad vahetatud, läks mugavamaks küll sõit.
Maastikurehvid sain ka 28*2.0.
Porilaudadega pean veel vaeva nägema. Sain sellised, ainult suurem mõõt. https://avsk.ee/est/spordikaubad/lisava ... 89141.html
Esimesele pikkuseks jagus. Tagumisest jagus sadula tagant kinnitusest kuni tagaosani. Kasutasin ära vana porilaua tugivardad ja kinnitused.
Sadulaposti juurde pean ostma mingi jupi porilauda juurde. Klambreid juba tellisin juurde.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1915
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 04 Apr 2019, 10:29

Eile õhtul oli MTB-lasi juba hulgi Harku mägedes. Kuigi omastarust olen jalgadega siblima õppinud, on ilmselt arenguruumi. Selle pika raudteetrassi tõusu peal MTB-ratastega õblukesed mehed läksid must nagu postist mööda, siblisid jalgadega 2x nii kiirelt kui mina. Muidu mägedes mätaste vahel sõitmises ei paistnud kiirusvahe nii suur, aga kui oli suurematest aukudest läbiminek, siis nad ikka sama hästi kui olid kadunud, enne kui mina üles siblitud sain.
See kõhulihaste värisemise fenomeen võis olla tasakaalu hoidmisest. Ilmselt aju tuletas vahepeal meelde midagi lapsepõlvest, tasakalau sai paika ja kõhulihastega kõik korras. Needei olnud need suured lihased, mida trenniga treenitakse.
Sadula pean ka ilmselt suurema ostma, mikrokonarused teevad liiga, kogu aeg ei jõua pedaalidele toetuda. Üks mõõt õhemat rehvi annab tagumikule üsna valusalt tunda.
Minu massi juures on kõige nirum lahtine liiv. Kui sisse vajud, on ikka kõik, kuskile ei lähe. Paljud tõusud jäid üleval katki, sest rada oli kuivem ja liiv lahtisem.
Kotid pole kahjuks saabunud, ei saa loomkatseid teha.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

margusl
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 746
Liitunud: 15 Aug 2011, 17:10
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas margusl » 04 Apr 2019, 13:27

2x ? Kadentsi poolest katsutakse hoida 80-90 ja rohkem pööret minutis, aga ilma kingata on see kiire kerimine üsna ebard. Samas kui ise tõesti 40 rpm-iga sõidad, passi peale, et selle kangutamisega põlvedele liiga ei tee. Enamus käigukalkulaatoreid keskenduvad samuti kiiruse ja pedaalimissageduse pihta, ehk vaatad, et ühes otsas soovitud max kiirusel kerimine veel tehtav oleks ja et teises otsas püsti jäämiseks vajalikul kiirusel jälle jalad piisavalt nobedalt suudaks käia. Üks enam-vähem suvaline näide - http://gears.mtbcrosscountry.com/

Kitsam rehv ja kõrgem rõhk mängib mugavuse poolest küll olulist rolli, aga allergia sadula vastu lööb esimestel sõitudel nii ehk naa välja. Üle juurikate kolistades ei ole kahjuks muud varianti, kui end ka veits kergitada. Ning maastikusõit kipubki olema pigem üldkehaline ettevõtmine - käed, kael, kõht, selg, süvalihased. Jalad natuke ka :)

Igatahes tugev respekt enda sadulasse ja metsa ajamise ees, mina näiteks ei ole ole selle aasta sees asfladilt veel maha veereda jõudnud.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1915
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 04 Apr 2019, 14:01

Kui see ratas kunagi ammu (ca 10 a tagasi) naisele ostetud sai, kui sellega sõitma pidin, praktiliselt kasutasin kahte kiiremat käiku ainult. Ma sõtkusin ikka väga aeglaselt. Nagu kunagi ütlesin, mul on sellised tõstjatüüpi lihased. Ja siis olid liigesed veel korras.
2x oli täpselt rütmi vahe ühtedega seal asfalditõusul. Pidin ainult õige veidi kiiremini hakkama väntama, et täpselt rütmis oleks. Aga need olid õblukesed vennad üsna tugevate jalgadega. Korra nägin neid veel metsas, aga need olid omaette klass, kadusid kiirelt.
Ma kahtlustan, et ca 60-80 rpm suudan rakendada lühiajaliselt tõusudel. Mul on jalad veel liiga pekkis, et nendega kiirelt vehkida.
Ja seda ainult istudes, püstiselt veab motoorika alt. Sealt see istmiku probleem ka.
Eile, kui tulin raudteetrassi pidi alla, panin külgtuulega allamäge eelviimase käigu vahepeal. See oli põlvedele pool-okey, väga suruda ei tahtnud. Ja vahepeal sai hammasrattad vahetatud. Seega, 10 a tagusega on vahe suur. Kunagi oli tunne et kiireid käike on puudu.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Tarmo
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 863
Liitunud: 17 Okt 2012, 13:09
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Tarmo » 04 Apr 2019, 14:57

Mina väntasin kah alguses liiga aeglaselt ja seetõttu tuli pea kogu käiguosa välja vahetada - hammakad kulunud, kett veninud ja käiguvahetaja kodarates.
Nüüd väntan kiiremini - ratas kestab ja ise jõuan kah rohkem ning kiiremini.
...

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1915
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 04 Apr 2019, 15:49

Kui ratast ostsin, siis ütlesin, et ratas on naisele, aga võib juhtuda, et pean seda ise kuskile transportima ja siis sõtkun viimase kiirema käiguga kõigist linna tõusudest üles, et pange väga korralik keskjooks. Paistab, et panid, pole siiani tuvastatud, et oleks ära väntsutatud. Õnneks said ka topeltpöiaga veljed.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

sipelgas
Huviline
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 19 Aug 2014, 22:56
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas sipelgas » 04 Apr 2019, 17:07

Investeeri kadentsi anduriga rattakompuutrisse. Jälgi kadentsi ja tänad ennast hiljem.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1915
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 04 Apr 2019, 21:34

Sadula võtsin enne metsa minekut 15+ euri eest Mustamäe Fixusest. Hulga parem tunne oli, kuigi pikka iga ei oska sellele ennustada, teataval määral tunnen konstruktsiooni läbi polstri. Aga vähemalt on sobiv kuju ja suurus käes, saab sama kujuga tugevama otsida.
Pilt
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1915
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 05 Apr 2019, 13:18

Kas keegi neid väga pehmeid silikoosadulaid on kasutanud?
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1915
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 09 Apr 2019, 13:16

Kui nüüd matkamine korraks kõrvale jätta ja luitemännikus sõitmise juurde tulla, siis tekkis küsimus, kuidas august läbisõidul käike vahetada?
Algul treenisin rohkem toore jõuga tõusu võtmist, st alustasin alt nullist. Kui vahepeal põlve tahtsin säästa, proovisin ka hoo kasutamist.
Muidu lülitasin metsa jõudes keskjooksu väiksema ratta peale ja mängisin ainult tagumise rattaga. Aga sellises asendis 2 kiirema jaoks on kett liiga risti, võib öelda, et isegi kolme kiirem ajaoks. Ja lülitamise hetked on nagunii vaja koormust vähendada, et koledalt ei ragiseks.
Seega siis, kui tahate hoogu ära kasutada, aga pärast on ilmselgelt kõige aeglasemat käiku vaja, kuidas käike lülitate või mis strateegia on?
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

wagner
Huviline
Huviline
Postitusi: 105
Liitunud: 14 Aug 2014, 11:04
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas wagner » 09 Apr 2019, 15:36

Toore jõuga tasub ettevaatlik olla, eriti siis, kui kett on risti - kett läheb üllatavalt lihtsalt pooleks, olen seda ise kaks korda teinud (ning nüüd kannan sadulakotis keti kiirlüli ning ketivõtme asendajana naela ja mutrit). Teine asi on see, et käiguvahetus ei toimi koormuse all kuigi hästi ja kujutan ette, et käiguvahetaja annaks ära retsida.

Ise teen nii, et sätin käigud eest keskmisele ning tagant enam-vähem parajaks - niimoodi saab mäest alla sõites veel vajadusel vändata. Ning vahetult enne tõusu alustamist, kui väntamine käib veel ilma jõudu rakendamata, vahetan eest väikesele. Selleks hetkeks, kui tuleb hakata mäest üles väntama, on sobiv käik juba sees. Praktikas sõltub kõik muidugi konkreetsest tõusust.

wagner
Huviline
Huviline
Postitusi: 105
Liitunud: 14 Aug 2014, 11:04
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas wagner » 12 Apr 2019, 20:50

wagner kirjutas:
09 Apr 2019, 15:36
Toore jõuga tasub ettevaatlik olla, eriti siis, kui kett on risti - kett läheb üllatavalt lihtsalt pooleks, olen seda ise kaks korda teinud (ning nüüd kannan sadulakotis keti kiirlüli ning ketivõtme asendajana naela ja mutrit).
Täna selgus, et pole isegi toorest jõudu vaja, tegin minu suunas jooksvat koera nähes kerge kiirenduse ja pooleks ta oligi. Seejärel sain praktikas naela ja kiviga keti tihvti väljatagumist proovida. Liiga hästi see ei toiminud, nael läks kõveraks ja parajalt pusimist oli, edaspidi hakkan ikkagi ketivõtit kaasas kandma. Tegelikult hea, et see stsenaarium sai kodule piisavalt lähedal läbi proovitud.

(Pooleteist tunni jooksul nägin kolmel korral kitse).

sipelgas
Huviline
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 19 Aug 2014, 22:56
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas sipelgas » 12 Apr 2019, 21:11

Bikeraftingust on jutt väga kaugele läinud ja ma ei mõista kuidas teil õnnestub ketti katki saada.

Pole elu jooksul suutnud ühtegi ketti katki sõita aga rämedat piinamist on palju tehtud.

Kulunud ketti katki saada on küll lihtne aga ise mõõdan ja vahetan regulaarselt nii ketti kui kassetti/hammakat.
Ketivõti multitooli näol ja tihvt on küll alati kaasas.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1915
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 12 Apr 2019, 21:40

Ilmselt pean ka tööriistakomplekti peale mõtlema hakkama.
a) 4, 5, 6, 8 sisekuuskant
b) 8, 10, 15 lehtvõti
c) parajat mõõtu ristpeakruvikeeraja
d) ketivõti
c) kodaravõti
Rohkem pole hetkel tuvastanud. Kuuskant 8 on keskjooksul, seda ei kujutagi, kas võib lahti minna või vaja lahti võtta väljas. Pedaali peab rafti peale panekuks ära kruvima.
Probleemiks on, et mõned keeramised on üsna ebamugavast asendist, multikomplektiga ei tee midagi. Ilmselt pean täpsemalt kaardistama keeramised, millega võimalik keerata, siis saab mõelda.
Ja aeg jookseb armutult, kotid on käes, loodan, et pühapäeval saan kottidega täislastis välja, sõidaks kasvõi paar kilomeetrit kergliiklusteed prooviks.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1915
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 14 Apr 2019, 22:47

Tegin uute kottidega loomkatse, ca 14 km sõitsin maha, nendest 4 km üle Harku mägede küngaste edasitagasi.
Koorem koos seljariietega oli ca 42 kg, mis on 10 kg rohkem kui eeldatavat raftimatka tavaari.
Kaalujaotus oli 5+5 kg kassiliivakotid esimestes kottides ja 10+10kg kassiliivakotid tagumistes kottides. Muu kola seljas või paremas tagakotis.
Algus tundus ebastabiilne, aga siis selgus, et pakiraamil poldid annavad järgi sadulatoru juurest, võtmed olid õnneks kaasas.
Metsaosa kiirus koos pausidega tuli 3.8 km/h. Ca 10 tõusu lõpud sai üles lükatud. Ühe pikema liivase ja järsu tõusu lükkasin prooviks tervenisti. Kindlasi sain rutem üles kui 25 kg kotiga seljas. Kuni 20% tõus on täitsa okey lükata, kuigi ilmselgelt pole see jalgade jaoks aeroobne tegevus. Mikropausi tegin enamuse küngaste otsas, kasvõi sõitsin väga aeglaselt. 1 pikema pausi tegin, kruvisin pakiraami metsas kinni.
Metsa 4 km graafikutel keskel aimatavad.
elevation.JPG
speed.JPG
time.JPG
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

polarbear
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 572
Liitunud: 28 Aug 2013, 21:28
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas polarbear » 15 Apr 2019, 10:10

sipelgas kirjutas:
12 Apr 2019, 21:11
ma ei mõista kuidas teil õnnestub ketti katki saada.

Pole elu jooksul suutnud ühtegi ketti katki sõita aga rämedat piinamist on palju tehtud.

Kulunud ketti katki saada on küll lihtne aga ise mõõdan ja vahetan regulaarselt nii ketti kui kassetti/hammakat.
Ketivõti multitooli näol ja tihvt on küll alati kaasas.
6-7-8 tagahammakapakiga sobivad ketid kestavadki oluliselt paremini, isegi väga kulununa ei lähe niisama lihtsalt katki.
9-10-jne ketid on õrnakesed, mul läks nii hübriidil kui fatil ca 1000 km peal kett puruks, ilma igasuguse ekstreemsuseta. Ei osanud oodata sellist asja uutelt vokkidelt ja sain mõlemaga autosõidu koju....nüüd vaatan kilomeetreid ja vahetan ennetavalt ketti. Kodus soojas ja valges ikka parem teha kui kuskil karu kannikas külma ja märjaga, verejanuliste putukate pilv ümberringi.
Pilt

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1915
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 15 Apr 2019, 10:56

Mul endal on praegu ilmselt põlved siduriks, muidu poleks ilmselt probleem ära tükeldada kett. Ma metsas mingites kohtades ikkagi loobun ja astun maha ka keti katkemise hirmust. Ses mõttes,et kui põlved soojad on, siis seda valu alati nii kohe ei tunne, pigem hiljem. Siis peab mõistusega piiri pidama.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Tanel
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 862
Liitunud: 19 Sept 2011, 21:36
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Tanel » 15 Apr 2019, 11:46

polarbear kirjutas:
15 Apr 2019, 10:10
sipelgas kirjutas:
12 Apr 2019, 21:11
ma ei mõista kuidas teil õnnestub ketti katki saada.

Pole elu jooksul suutnud ühtegi ketti katki sõita aga rämedat piinamist on palju tehtud.

Kulunud ketti katki saada on küll lihtne aga ise mõõdan ja vahetan regulaarselt nii ketti kui kassetti/hammakat.
Ketivõti multitooli näol ja tihvt on küll alati kaasas.
6-7-8 tagahammakapakiga sobivad ketid kestavadki oluliselt paremini, isegi väga kulununa ei lähe niisama lihtsalt katki.
9-10-jne ketid on õrnakesed, mul läks nii hübriidil kui fatil ca 1000 km peal kett puruks, ilma igasuguse ekstreemsuseta. Ei osanud oodata sellist asja uutelt vokkidelt ja sain mõlemaga autosõidu koju....nüüd vaatan kilomeetreid ja vahetan ennetavalt ketti. Kodus soojas ja valges ikka parem teha kui kuskil karu kannikas külma ja märjaga, verejanuliste putukate pilv ümberringi.
Ptui, ptui, ptui üle vasaku õla. Pole elu sees rattaketti katki astunud. Kasutan Shimano XT kette, ketti risti ei lase ning valin ÕIGE käigu st, ei kanguta elu eest vastu mäge kiire käiguga. Olen pressinud seistes ja käike vahetades raske rattaga tõusudest üles, no ei lähe see kett katki, pole seda muidugi endale eraldi eesmärgiks ka võtnud. Ketti vahetan tavaliselt paari tuhande km tagant.
Kui olen vaadelnud ühissõitudel teisi rattureid siis imestan vahepeal, et mille jaoks osadel üldse käikudega rattad on kui neid kasutada ei mõisteta. Laskudes pannakse kiire käik sisse, lastakse vabaga nii kaua kui läheb ning kui vaja tõusma hakata ei vahetata ennetavalt käiku ära ja siis hakatakse punnitama. Suht kiiresti saab jõud otsa ning siis tuleb ratta seljast maha tulla ja lükata.
The size of your pack is relative to the size of your fear.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1915
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 15 Apr 2019, 11:56

Ma vahepeal üritasin hoogu kasutada, ja käike klõbistada, aga sellise matkakoormaga maastikus mäest alla ei kihuta, ilmselt annab pakiraam otsad.
Ikka väga juurikased ja kivised on rajad.
Seega hoogu nagunii kasutada ei saanud. Rahulikult enne selline käik sisse, millega lõpuni üles saab sõita. Paktika lõpetas selle käiguvahetuse küsimuse.
Mis puru tallumist puudutab, siis raskel mehel on ilmselt kergem puru vajutada kett. Ma isegi ei mõtle selle peale, et tõuseks pedaali peale püsti ja paneks kogu kere massi pedaalile ja siis vajutaks.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Tanel
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 862
Liitunud: 19 Sept 2011, 21:36
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Tanel » 15 Apr 2019, 12:19

Nohik kirjutas:
15 Apr 2019, 11:56
Ma vahepeal üritasin hoogu kasutada, ja käike klõbistada, aga sellise matkakoormaga maastikus mäest alla ei kihuta, ilmselt annab pakiraam otsad.
Ikka väga juurikased ja kivised on rajad.
Seega hoogu nagunii kasutada ei saanud. Rahulikult enne selline käik sisse, millega lõpuni üles saab sõita. Paktika lõpetas selle käiguvahetuse küsimuse.
Mis puru tallumist puudutab, siis raskel mehel on ilmselt kergem puru vajutada kett. Ma isegi ei mõtle selle peale, et tõuseks pedaali peale püsti ja paneks kogu kere massi pedaalile ja siis vajutaks.
Sellepärast ma läksingi rauast pakikale üle, sest piisavalt raske kandami korral tundub tagumine pakikas kui pasteedist ning mõjutas oluliselt juhitavust.

Siis peakski kadents olema valitud selline, et kett üleliia koormust ei saaks. Põlvedel ja ketile ka parem. Ise ka püsti pedaalimist reeglina ei harrasta, õnneks on rattal piisavalt käike selleks ja jalad pole ka lumehelbekese omad.
The size of your pack is relative to the size of your fear.

sipelgas
Huviline
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 19 Aug 2014, 22:56
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas sipelgas » 15 Apr 2019, 12:23

polarbear kirjutas:
15 Apr 2019, 10:10
sipelgas kirjutas:
12 Apr 2019, 21:11
ma ei mõista kuidas teil õnnestub ketti katki saada.

Pole elu jooksul suutnud ühtegi ketti katki sõita aga rämedat piinamist on palju tehtud.

Kulunud ketti katki saada on küll lihtne aga ise mõõdan ja vahetan regulaarselt nii ketti kui kassetti/hammakat.
Ketivõti multitooli näol ja tihvt on küll alati kaasas.
6-7-8 tagahammakapakiga sobivad ketid kestavadki oluliselt paremini, isegi väga kulununa ei lähe niisama lihtsalt katki.
9-10-jne ketid on õrnakesed, mul läks nii hübriidil kui fatil ca 1000 km peal kett puruks, ilma igasuguse ekstreemsuseta. Ei osanud oodata sellist asja uutelt vokkidelt ja sain mõlemaga autosõidu koju....nüüd vaatan kilomeetreid ja vahetan ennetavalt ketti. Kodus soojas ja valges ikka parem teha kui kuskil karu kannikas külma ja märjaga, verejanuliste putukate pilv ümberringi.
Mul on 10-speed viimased 2 aastat. Enne seda oli 9-speed. Mida rohkem hammakaid taga seda kitsamaks läheb kett ja teoreetiliselt nõrgemaks.

Ees on kett kogu aeg keskmisel hammakal. Viimati kasutasin väikest või suurt üle aasta tagasi aga siiamaani pole neid ka ära korjanud.

Ketti vahetan siis kui kulumine 0,5-0,75% (mõõdan vastava riistaga). Tavaliselt 1000-1500 km tagant. Aga oleneb kui palju muda ja hooldust saanud on.

Kasutanud nii XT kui Deore ketti. Sõidan sama rattaga tööle-koju, rattamaratone ja kolmapäevakuid. Ja ei ole õnnestunud katki saada.

Tõsi, kadents on tavaliset 80+ aga on ka tõuse kus tagant suurima hammaka peal olles langeb väga madalale.
Viimati muutis sipelgas, 15 Apr 2019, 12:26, muudetud 1 kord kokku.

wagner
Huviline
Huviline
Postitusi: 105
Liitunud: 14 Aug 2014, 11:04
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas wagner » 15 Apr 2019, 12:25

Nohik kirjutas:
14 Apr 2019, 22:47
Kuni 20% tõus on täitsa okey lükata
20% tõus on ikka juba päris rets, ma Tartu kandis ühtegi sellist ei teagi. Vooremäel peaksid järsemad tõusud 15% ringis olema (kui mingeid lühikesi jupikesi mitte arvestada), ja juba need on sõidetavuse piiri peal. Unikülas on 40+% lõik.

Need minu ketipurunemised (v.a. see viimane, kus asi oli ilmselt keti kulumises) on olnud selgelt tööõnnetused; tihti on olukordi, kus tegelikult ei tea, mis käigud sees on, rapsid tunde järgi kas parema või vasaku käiguvahetiga, lenksule vaadata pole aega ning uuel rattal pole ka käiguvahetitel indikaatorit. Nii juhtubki, et kett on risti või vale käik sees, kuigi tead, et nii ei tohiks.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1915
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 15 Apr 2019, 12:36

Ega ma ei sõitnudki, lükkasin neid juppe. ma arvan, mu sõidu piir oli ca 12%.
Kuigi Vooremäe osas kahtlustan, et seal on tõusudel 20% lõike, kuigi mitte tervet tõusu.
Ja kui seal RMK paviljoni juures pakiraami kruvisin, siis kõrvalolevast lahtise liivaga august lendasid 2 rakettratturit läbi. Need väiksemad järsud augud ikkagi sportlased võtavad hooga.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1915
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 15 Apr 2019, 13:16

Sellise koormaga 123 + 35 kg pole pinnasetõusu peal enam suurt midagi valida. Ees 24, taga 34, kui selle käiguga üles ei lähe, siis seljast maha. Mul pole rohkem käike ja ilmselt ka hoog on liiga väike juba. Kohati ongi selline trikiratturi tunne, et rohkem seisad.
Ma praegu istun tõusudel, ja kui on tunne, et tahaks püsti tõusta, siis astungi maha. Ma ei oska seda momenti päris kirjeldada.
Ja siis veel, et tundus, et energiakulu üles lükates tundus kohati väiksem kui sõites.
Tanel kirjutas:
15 Apr 2019, 12:19
Siis peakski kadents olema valitud selline, et kett üleliia koormust ei saaks. Põlvedel ja ketile ka parem. Ise ka püsti pedaalimist reeglina ei harrasta, õnneks on rattal piisavalt käike selleks ja jalad pole ka lumehelbekese omad.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Vasta

Mine “Kondijõul liikumisvahendiga matkamine”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist