Käsivarren erämaa-alue raftiga

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1904
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 27 Dets 2018, 15:04

Tripp, 4x7 l veepudelitega koormatud ratast on peaaegu ok lükata, libe on, see on praegu ainuke probleem. Praeguse libedaga ei taha saatust narrida kuskil kivide vahel.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

sipelgas
Huviline
Huviline
Postitusi: 113
Liitunud: 19 Aug 2014, 22:56
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas sipelgas » 27 Dets 2018, 15:20

Nohik kirjutas:
27 Dets 2018, 00:15
Kui ma ütlen, et 10 - 12 tunniga läheks lossujärvele, ei tähenda see, et kavatsen ratast 10-12 h tõugata. Lossujärve tuppa on 13 km. Keskmine liikumiskiirus on arvatavasti 2-2.5 km/h. Pool sellest ajast tuleb tööd teha, pool jääb puhkuseks.
Ja seal on filmides näha, et maas on topeltrada, ATV-ga sõidetakse aeg-ajalt.

Selles mõttes ma ei saa aru, kui siledal maal on sul valida, kas kükkad kola rattaga või vead seljas,kas sul on tunne, et pigem veaks seljas?
Jah ma valin seljas kandmise ratta lükkamise asemel. Kui ratas oleks variant siis loomulikult sõidaks.
Ma võin sõita 6 tunniga 100 km aga lükata 6 tunniga 13km mitte.

Ja küsimus ei ole tundes vaid reaalselt läbi kogetud asjades. Ma olen ratta seljas aasta läbi peaaegu igapäevaselt ja tean, et nendest kolmest asjast raskeim on ratta lükkamine. Eriti kui tee ei ole sile ja lauge ning koorem peal.

Käru vedada oleks vajadusel aga oluliselt lihtsam kui lükata (kui tee seda muidugi lubab).

Kas sa "sherpa" palkamist ei ole kaalunud?

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1904
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 28 Dets 2018, 12:13

Sipelgas, oli 10-12 tunniga 13 km, siiski täpsustuseks.
Kui sa all 50 kg kaalud, voib isegiola, et sa ei lükka. Kui mul oleks proportsionaalselt 40 kg ratas ja 60 kg lasti, ma ei läheks sellega kuskile.
Ma veel korra puuan seletada, et ratta lükkamises võin pildil püsida, kui teistega võistelda. See võib olla aeglane liikumisviis, aga jalgsi ka ainult 15 kg kotiga ma jätkusuutlikult ei liigu.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1904
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 28 Dets 2018, 12:45

Sepaonu, kui nüüd kärestikust rääkida, ma olen aru saanud, et sulle ei meldi abstraktsed arutelud. Mulle on jälle praktilised asjad vahel üsna tüütud. Magasin öösel kuuse all, aga selles pole midagi põnevat iseenesest.
Aga lõkke ääres oli veel 2 hüdrtenika engineeri, see oli palju põnevam. Me kasutame tihti analooge. Ka see kärestikujupp, mis meile kõigile on tuntud, tuli mitu korda jutuks. See kärestikujupp on mõneti veider, esineb ebatavaliselt tugev põhjajää teke. Lisaks on seal vähemalt 2 x toimunud kogu jõejupi hetkeline jäätumine. Pole hetke näinud, aga tulemus näeb välja, nagu veest on moodustunud jäärullid, need on endasse rullinud kuni 30 cm diameetriga kive ja lõpuks on kõik see jäätunud. Loetu põhjal võib see juhtuda mõne sekundiga. Hüdrotehnika vaatevinklist kuulub see kärestik pigem alaskale. Aga meile on õppematerjaliks, kuidas põhjajää või jää rullimine kivikindlustusi lõhub.
Mis puudutab, et ma olen veematkanud, siis päris maha pole ma veematkamist kunagi jätnud. Lisaks olenhüdrotenikust veematkaja ja ma ei ütleks kunagi lauset, et iga plusskraadiga ilm on veematkatav. See on praeguste ilmadega hästi ohtlik mõte. Omajagu inimesi on oma elu ootamatult alanud jää all lõpetanud. Hiljuti tuubis nägin soomlaste klippi, kus nad 5 raftiga napilt pääsesid jää alla sõidust. Varustst läks omajagu minema.
Ära pikka viha pea.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
sepaonu
Guru
Guru
Postitusi: 1104
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas sepaonu » 28 Dets 2018, 13:21

Nohik kirjutas:
28 Dets 2018, 12:45
siis päris maha pole ma veematkamist kunagi jätnud.
Palju kordi või kilomeetreid tuleb ka viimase viie aasta sees ?
Nohik kirjutas:
28 Dets 2018, 12:45
Lisaks olenhüdrotenikust veematkaja ja ma ei ütleks kunagi lauset, et iga plusskraadiga
kle, ma käin pikalt üle 70 korra aastas kalal ja umbes 30 korda kayakitan.
Mul tegelikult savi, kas sa hääbud diivanil või tuubi vaadates.
joon jõest, söön jõest

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1904
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 28 Dets 2018, 14:45

Võib-olla märkad, et antud asjaolu ei takistanud sul täiesti absurdset väidet esitamast, aga võib-olla ei märka.
sepaonu kirjutas:
28 Dets 2018, 13:21
kle, ma käin pikalt üle 70 korra aastas kalal ja umbes 30 korda kayakitan.
Ja eks ma ka kuidagi saan, tõenäosus saapad jalas surra on üsna suur.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

sipelgas
Huviline
Huviline
Postitusi: 113
Liitunud: 19 Aug 2014, 22:56
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas sipelgas » 28 Dets 2018, 16:31

Nohik kirjutas:
28 Dets 2018, 12:13
Sipelgas, oli 10-12 tunniga 13 km, siiski täpsustuseks.
Kui sa all 50 kg kaalud, voib isegiola, et sa ei lükka. Kui mul oleks proportsionaalselt 40 kg ratas ja 60 kg lasti, ma ei läheks sellega kuskile.
Ma veel korra puuan seletada, et ratta lükkamises võin pildil püsida, kui teistega võistelda. See võib olla aeglane liikumisviis, aga jalgsi ka ainult 15 kg kotiga ma jätkusuutlikult ei liigu.
Jutt oli ju, et sellest 12 tunnist pool on puhkamist ja pool lükkamist. Seega reaalselt 6 tundi peab ratast lükkama ju.

Kaalun ikka pisut rohkem kui 50kg aga see ei ole teemaks tegelikult. Jah, suurema massiga on lihtsam kuid see ei muuda asja põhiolemust.

Kui su graafikut vaadata siis tuleb selle 13 km jooksul tõusta püsivalt kõrgusesse (400m pealt 800m peale). Ehk siis puhas ülesmäge koos kivide, aukude, juurikate ja muude takistavate asjaoludega.

Isegi 10kg ja 29" jooksudega rattaga ei ole seal midagi lõbusat. Teen meelevaldse pakkumise, et su naistekas on 26" jooksudega ja kaalub u 15 kg. Sinna peale veel 35-40 kg kraami ja kokku teeb ümmarguselt 55kg. Iga kivi ja augu juures pead võitlema kaks korda. Esmalt esiratta ülesaamisega ja siis veidi lihtsam on tagaratas üle saada. Ja see 55kg tuleb püsti ka hoida.

See kõik on teostatav vabalt aga minu hinnangul oleks see kõige raskem variant. Ma ei ole seal ise käinud aga nii palju kui videost näha siis sealt maalt kus tee lõpeb edasi minek oleks ikka tõeline kangelastegu. Eriti arvestades sinu füüsilist vormi (sinu juttude põhjal).

Igasugused juurikasinglid, kivised lõigud, Ambrose mägi jms on testimiseks hea soovitus. Alustuseks pakun välja ka Nõmme mäe tõusu. Loomulikult koormatud rattaga. Hetkel enam libe ka pole.

Aga õnneks saame me ilmselt siiski tulemustest teada kui sa selle läbi oled teinud.

Kasutaja avatar
sepaonu
Guru
Guru
Postitusi: 1104
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas sepaonu » 28 Dets 2018, 16:44

Kle kui ma selle lõputu teooriaplära peale ütlen, et tee ometi midagi
sepaonu kirjutas:
27 Dets 2018, 13:17
Kui sa aga tahad enda vormi paremaks ajada ja häälestada kogu matkavarustust, siis ainuke soovitus oleks vähem plära stiilis, kui ma veel veematkamisega tegelesin ja rohkem tegusi. Iga plusskraadides ilmaga on võimalik veematkata. Ei pea sadat plaani ja sätitamist ja triljon kola kokku panema, kohviriistad, söök, minek, näpp kaardile, siit sisse, siit välja, punased põsed, tehtud.
ja iga teine siin kõnelev soovitab sama, et proovi, käi, tee.
ja sa hakkad uuesti peale, et Sepaonu, kui nüüd kärestikust rääkida ja lõputu teoreetiline hüdromüdro jäärullide moodustumine, tuubi näited elu ohtlikusest, siis ma ütlen sulle, et mind pole vaja päästa, ma päästan ennast ise vabatahtlikult ülekoormuse südarist sellega, et käin 100 korda looduses aga sind on vaja päästa ja mõtlema panna, et palju sa ennast liigutad, loe korrad ja kilomeetrid kokku ja jää mõttesse. Ma tean, et käid jala tööl, väga hea, parem, kui mitte midagi. Ma olen ka tubli, septembrist esimese muruniitmiseni käin mitte vähem, kui 5xnädalas 90min tokkidega, mina nimelt kardan südarit.
Et terviseteemast raftiteemasse tagasi pöörduda, siis ma kõigepealt aksepteerin seda, et sul savi, kui südari saad veestarti minnes ja võime vabalt kõigist muudest asjadest rääkida.
joon jõest, söön jõest

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1904
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 29 Dets 2018, 00:58

Olen lõpuks metsast tagasi, aga poel veel selge, kas olen elus või surnud, seega homme ma kuskile mäele ei torma. Kas selle tõusu all mõtled mööda maanteed, või on sel mõni rada metsa sees? Maa pole seal hulkunud. Ratas on 28".
sipelgas kirjutas:
28 Dets 2018, 16:31
Alustuseks pakun välja ka Nõmme mäe tõusu. Loomulikult koormatud rattaga. Hetkel enam libe ka pole.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
REGA1872
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 421
Liitunud: 19 Okt 2011, 14:28
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas REGA1872 » 29 Dets 2018, 10:52

Nohik kirjutas:
29 Dets 2018, 00:58
Olen lõpuks metsast tagasi, aga poel veel selge, kas olen elus või surnud, seega homme ma kuskile mäele ei torma. Kas selle tõusu all mõtled mööda maanteed, või on sel mõni rada metsa sees? Maa pole seal hulkunud. Ratas on 28".
Seal võid sõita nii asfalti (Glehni lossi tõus), kui maastiku (suusasilla poolt lossi poole), mis hetkel samuti ilmselt lumeta.
Veel parem katsetamiseks oleks minna mõned km edasi tagumisele ringile (8km) ja sealt teha kõrvalepõikeid 7km posti juures künklikumale alale - saad kerge ettekujutuse, mis on lükata ratast juurikatel ja tõusudel.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1904
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 29 Dets 2018, 12:31

Ilmselt pean sinna enne niisama ilma koormata luurele minema, need nimed ei ütle mulle midagi, ma pole teab mis kaua linnas elanud. Ja spordivõõra inimesena liikunud pigem loomaaia, Stroomi ja Kakumäe suunal.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

sipelgas
Huviline
Huviline
Postitusi: 113
Liitunud: 19 Aug 2014, 22:56
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas sipelgas » 29 Dets 2018, 12:35

Nohik kirjutas:
29 Dets 2018, 00:58
Olen lõpuks metsast tagasi, aga poel veel selge, kas olen elus või surnud, seega homme ma kuskile mäele ei torma. Kas selle tõusu all mõtled mööda maanteed, või on sel mõni rada metsa sees? Maa pole seal hulkunud. Ratas on 28".
Tegelikult mõtlesin alustuseks autotee kõrvalt üles minevat asfaltteed. Silla alt läbi TTÜ juurest Nõmme turu juurde. REGA poolt välja käidud variandid on ka head. Lisaks Sütiste metsas liivane tõus.

Pinnase poolest oleks hea Jõelähtme kandis Minikanjon. Aga alusta lihtsamast ja vaata kas tahad edasi minna. Siis võib kohad kaardile ka joonistada.

28" on juba parem kui 26" takistuste ületamisel. Äärekividest üles lükkamine oleks ka hea test. Samalaadset asja saab Haltile minnes kindlasti.

wagner
Huviline
Huviline
Postitusi: 105
Liitunud: 14 Aug 2014, 11:04
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas wagner » 29 Dets 2018, 12:43

Ma ei kujuta ette, kui palju see ratta lükkamise juures rolli mängib, aga peenikesed linnaratta rehvid pole sellise maastiku jaoks just eelistatuim variant.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1904
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 29 Dets 2018, 16:14

Lükkamise juures ei mängi rolli, aga kui tahaks natuke kasvõi alla mäge minnes sadulas istuda, siis kohe mängib.
Praegu on kitsad 28x1.5 rehvid all, sellega koos kolaga sõitsin ainult moepärast.
Rattapoodide hinnang, mis sinna alla mahtuda võiks on erinev. 28x1.75 mahub kindlasti alla, edasi lähevad hinnangud lahku. Ilmselt nagu auto rehvidegagi, et erinevate tootjate sama numbriga rehvid pole välismõõdult vennad. Optimistid on kindlad, et ka 50mm laiusega rehv käib alla.
Kuna keegi milleski kindel pole, siis jällegi mõtlen, kui suure mõõduga rehvide tellimisega riskida, nii lolle mõõte siin kellelgi riiulis ei näi olema.
wagner kirjutas:
29 Dets 2018, 12:43
Ma ei kujuta ette, kui palju see ratta lükkamise juures rolli mängib, aga peenikesed linnaratta rehvid pole sellise maastiku jaoks just eelistatuim variant.
Ma pole päris ka rehvimõõdudest aru saanud. Praegustel on, kui mälu ei peta) lisaks 28x1.5 kirjale ka 40-622 kiri peal. Aga 1.5" peaks olema 38mm mitte 40. Mõõtes on pigem 36-37mm. Ja tead sa siis ette, kas antud firma rehvid on üle või alamõõdulised.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

polarbear
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 571
Liitunud: 28 Aug 2013, 21:28
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas polarbear » 29 Dets 2018, 20:39

Nohik kirjutas:
29 Dets 2018, 16:14
Kuna keegi milleski kindel pole, siis jällegi mõtlen, kui suure mõõduga rehvide tellimisega riskida, nii lolle mõõte siin kellelgi riiulis ei näi olema.
Loen, loen veel korra ja ikka vaikselt imestan.
Vahet pole, kui lolli mõõduga rehvid alla keerad, kogu see rattalükkamise idee on eos veidi loll....
Mitmed on ju üritanud seda läbi lillede öelda....
Aga proovi järgi, saad ise ka teada.
Pilt

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1904
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 29 Dets 2018, 23:27

Sõltub vaatenurgast. Minu poolt paistab kola tassimine tunduvalt lollemana. Ilmselt on üsna raske end teise inimese nahka mõelda.
Kola tassimist ma proovisin sel aastal ning kõige suurem lollus oleks lolluse kordamine. Tulemus oli niru.
Ainuke mitteloll idee on, et läheks lennukiga.
Aga samas, ka tööalaselt on paljusi mu pakutud lahendusi algul idiootlikuks peetud.
polarbear kirjutas:
29 Dets 2018, 20:39
..kogu see rattalükkamise idee on eos veidi loll..
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1904
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 30 Dets 2018, 11:03

Hea ilm läheb kahjuks raisku. Ka tühine käimine ajab higistama, ilmselt polnud pelgalt allergiline bronhiit. Mul on raske oma tervisliku seisu hinnata, sest palavikku pole mul üle 20 aasta olnud, mis ei tähenda, et ma haige pole olnud. Ilmselt küll sõidan teisel rattaga tööle, see pole teab mis koormus, siis paistab, kas julgen nõlvade peale rassima minna.
sipelgas kirjutas:
28 Dets 2018, 16:31
Aga õnneks saame me ilmselt siiski tulemustest teada kui sa selle läbi oled teinud.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1904
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 04 Jaan 2019, 18:55

Vahepeal leidsin kiirelt pudelipõhja, mis annab tervisele aega kosumiseks ja kiirendas rehvidega seotud küsimuse lahendamist. Jalad viisid kogemata õigesse rattapoodi, kus oli riiulis isegi maastikumustriga 50-622, tavaliselt on seda mõõtu ainult maanteele sobiva mustriga. Lisaks oli saada ka veidrat 52-622 mõõtu, millega otsustasin riskida (tegelikult nii kõrgus kui laius 50mm). Hetkel on ainult ratta esiosa 29", aga mõõtmise põhjal võib öelda, et mahub ka taha. Selles mõttes õnnestunud ost, et plaanisin 54-622 ostmist prooviks, aga sellega porilaua lootust poleks enam olnud. 54-622 -le saab riiulist ka porilauad osta.
DSC_0478 - Copy.JPG
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1904
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 05 Jaan 2019, 20:47

Käisin pimeduse varjus Nõmmel luures.
Üks huvitav tõus on https://xgis.maaamet.ee/maps/XGis?app_i ... 44.8974611, see 0n ca 18% languga, 100m pikk. Norras antud marsruudil kõige lühem 20m samakõrgusjoonte vahe on 110m, tõus 18.2%. Ilmselt ka üle 20% tõusu koormat üles ei lükka, va kui väga lühike jupp 5-10m.
Esimesed kuus km marsruudist on tõus ca 6%, see on umbes sama, nagu Nõmmel maantee tõusu keskmine järsem lõik. Liiklusmärk 12% on ilmne kunstiline liialdus. Sealt sõitsin kenasti lumepudrus üles, koormaga poleks päris kindel.
Üsna libe oli tegelikult, juba ca 10% tõusu peal võttis ratta stabiilselt ringi, kuigi üles sai sõita.
Enne lume minekut pole sinna mõtet koormaga minna.
sipelgas kirjutas:
29 Dets 2018, 12:35
Tegelikult mõtlesin alustuseks autotee kõrvalt üles minevat asfaltteed. Silla alt läbi TTÜ juurest Nõmme turu juurde. REGA poolt välja käidud variandid on ka head. Lisaks Sütiste metsas liivane tõus.
Rehvidega olen ka rahul, igasugu juurikate või teab mille otsa sõitsin seal pimedas lumes. Kõik libisemised olid sujuvad, isegi jalga ei pidanud maha panema.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
sepaonu
Guru
Guru
Postitusi: 1104
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas sepaonu » 05 Jaan 2019, 23:20

Mina mägedes ei käi sellepärast, et nad on olemas ja neil on tipp jms , sportlik tüüp ka pole, ülekaalu on kah ülekaalukalt, kott pole liiga kerge aga vahest kuhugi minnes on tõusu olnud ebameeldivalt ja selle Lossutee jutu peale vaatasin, et kus ma käinud olen ja hingeldanud ja kirunud. Kõik asjad loevad loomulikult aga üks näitaja on selle raske osa pikkus. Ma lähen seda esimest poolteist kilti tund aega
mf1.jpg
mis on kitsas kivine jalgrada, vahepeal otsid esiveoga tasakaalu.
Seda järgmist olen ilma kotita palju käinud, puhas kivi, kuiva ilmaga kogu maa poolteist tundi
mf3.jpg
Kui ma nüüd seda lossu pilti vaatan
mf2.jpg
siis mulle oleks vast kõige raskem 4-6 kilt, sest paar kilti midagi raskemat käia pole neli ega kuus pidevat tõusu.
Üles alla on kuidagi lihtsam ja vaheldusrikkam ja mõnusam, isegi, kui päevapeale korjab korraliku väsimuse.
Kõik on muidugi tehtav, kui on tahe ja piisavalt aega. Mulle see
*võiks ratast lükates 10-12 tunniga ära minna (13 km)*
ei ütle mitte midagi, ma ei tea sind, võibolla on õige rehkendus. Samas ma ei imestaks, kui tegelikkuses läheks sinna Meekonjärve juurde kolm päeva ainult rattakäruga taieldes.
Ma eelmise aasta reisi ühel osal olin koos sõpradega ja mõne nende luxusasja üle ka imestasin ja kuulsin vastuseks paar korda seda minu meelest väga
head ütlemist - matk ei pea karistus olema. 8-)
joon jõest, söön jõest

tripp
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 508
Liitunud: 18 Apr 2012, 23:22
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas tripp » 06 Jaan 2019, 01:38

Tarmo Männard jagas loengus "101 asja Elbrusele" matkatarbed kriitilisuse järgi viide kategooriasse.
1 - ilma ei saa
...
5 - uhkuse või toreduse pärast

Mulle nii meeldis mõte, et matkale võib asju võtta kaasa, et olla edevam või toredam!
Männard ise, näitleja, tundus muidugi edevuse etalon.
Heas mõttes.

Nii et miks mitte võtta matkale edvistamiseks jalgratas kaasa :)

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1904
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 06 Jaan 2019, 11:46

sepaonu kirjutas:
05 Jaan 2019, 23:20
Mina mägedes...
Kui tagant otsast alustada, siis 3 ööpäeva arvasin ise ka Meekonjärvile minekuks. Seejuures ei imesta, kui magan rohkem kui 2 korda vahepeal.
Ma arvan, see 12 km päevas ongi enamvähem ülemine piir, mille arvatavasti ära suudan liikuda ratast lükates. Sellel rajal on vesi kogu aeg ligidal, ei tule palju kaasa tassida, kui suvalises kohas tunned, et enam ei jõua, siis teedki laagri.
Mis seda esimest 12 km puudutab, siis mõtlesin tükk aega, kas läheb ühe päevaga ära või mitte. Olen 99% kindel, et magaksin paar tundi vahepeal.
Arvasin, et käimise osas keskmiselt liigun 2 km/h ja teist sama palju puhkan. Aga kui vaadata profiile, siis esimene 7 km on järsk, vahepeal on kaks kilomeetri pikkust "platood" (1,5-2,4 ja 4.3-5.2 km). Nende 5 järsema km peal ilmselt üle 1 km/h ei liigu. See teeb esimese 7 km jaoks 5+1=6h liikumist +pausid. Seega oleks esialgsest graafikust maas.
Aga arvatavasti ma ajanappuses seda reisi ette ei võtaks, isegi kui lennukiga läheks.

Mis füüsist puudutab, see on vastuoluline. Jõudu on palju, võhma vähe, paljud liigutused või tõstmised pole soovitatavad, mõned tõstmised on välistatud. Tasakaal on oma massi kohta hea.
Jõu eelis on see, et on ta mingil määral rakendatav. Näiteks kui 10 m on järsemat kohta lükata, arvatavasti lükkan selle ära, ei pea pakke maha võtma ja eraldi vedama.
Võhmaga on sedasi, et eile müttasin ca 2.5 h koos Õismäelt Nõmmele ja tagasi sõiduga, viimane on tasane maa. Ära ei tapnud. Maantee tõus võttis hingeldama, see oli pikem. Teised tõusud olid korraks pingutus, need nõlvad, mis libedaga sõita kannatasid.

Mis luksasju puudutab käru ilmselt on minu jaoks teatav paratamatus.
Tegin väikse arvutuse, arvutasin välja summarse jõu, millega ratast peaks lükkama nõlva peal, kogumass 50 kg rehkenduses.
"Normaalne" veerg ei ole normaalne, see on veerhõõrdeteguriga 0.05, mis on üsna suur, aga võiks iseloomustada loomarada.
Plögane on veerehõõrdeteguriga 0.1, mis päris niru. Sellisest materjalist veidigi järsem nõlv jookseks ise alla.
Suures osas jääb lükkejõud arvatavasti alla 5kg, väga lühikestes lõikudes kuni 10kg.
15 kg lükkejõud ei realiseeruks, arvatavasti ei leiaks nõlva peal jalad piisavalt tuge. Ilmselt ainult kuiva kareda kivi peal.
Plöga veerus ilmselt ei realiseeru ka 10kg, see on nõlv, millest ise vaevu üles saad, kui saad.
Aga selliselt on maastik teataval määral isereguleeruv, pask jookseb nõlvalt maha ja nõlv jääb kõvem.
Capture.JPG
Capture.JPG (27.52 KiB) Vaadatud 1241 korda
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

sipelgas
Huviline
Huviline
Postitusi: 113
Liitunud: 19 Aug 2014, 22:56
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas sipelgas » 06 Jaan 2019, 12:38

Tore, et rattaga sõitsid aga teemaks oli ju ratta lükkamine. Sõit on ju oluliselt lihtsam ja mugavam kui lükkamine nagu ma eelnevalt väitsin.

Höördetegureid võid ju arvutada aga augud ja kivid sinna valemisse ei sobitu igal juhul. Teooria on tore aga kui praktika on täiesti midagi muud siis pole sellest suurt kasu.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1904
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 06 Jaan 2019, 13:22

Praegu on seal liiga libe, et lükkamist testida. Aga mõõtsin maa-ameti kaardil kõrgusi ja pikkusi ning arvutasin tõususi. Vaatasin need mõõdetud kohad üle, nüüd on enamvähem silma ees, mida tähendab 5, 10, 15 või 20% tõusu.
Mul ei ole kahtlust, et jõuan siledal teel 10% tõusu peal seda koormat lükata.
Millegipärast arvan, et Aidu karjäär on testimiseks parem koht. Seal on maastik sarnasem. Siis peaks rentima ka kotid ja proovima kogu kupatust, kuidas lükata, kuidas vee peal, kuidas rafti mahub jne. Eelduste kohaselt võiks see olla aprilli viimane nädalavahetus.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
sepaonu
Guru
Guru
Postitusi: 1104
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas sepaonu » 06 Jaan 2019, 20:51

Sipelgas ütles kõik olulise ära, teooria ja tegurite rehkendamine ei anna mitte midagi. Annab trennimine ja harjutamine ükskõik millisel kujul. Kõik need, kes esmaspäevast reedeni peavad kellast kellani tööl käima, neile jäävad suuremateks seiklusteks ainult nädalavahed ja selle aiduvärgi asemel oleks minu meelest targem kodu lähedal üks trennikoht leida. Igal tööpäeval , kui õnnestub diivanigravitatsioonist ennast lahti rebida saab tundpoolteist midagi teha. Isegi sirgel ja siledal kergliiklusteel ratast kolm korda nädalas lükata või mingi muu aeroobne tegevus on parem, kui äkki lähen järgmine kuu aidut vaatama ja võibolla mais ka raftitama. Nõmme on linna mõistes suht lähedal õismäele, kui sealt tõusumoodi osast võtta 500m lõik, siis sul päevamatk on 20 tõusu. Kui sa tasapisi harjutades ja koormust tõstes jõuaksid sinnamaani, et mingil kevadsuvel peaproovil teed üsna järjest need 20 tõusu ära täiskaaluga, siis tead läbi oma keha, et mis sind esimesed kolm päeva ootab käsivarres.
joon jõest, söön jõest

Vasta

Mine “Välismaal matkamine”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist