Tugijalg matkarattale
Tugijalg matkarattale
Sain tugijalast jagu, selle plastosad andsid alla. Ilmselt polnud koormatud rattale mõeldud.
Tüübilt oli midagi sellist, käis ümber mõlema toru vasakul tagaratta juures.
https://www.velomarket.ee/toode/reguleeritav-jalg-2/ või
https://www.shoppa.ee/p/prophete-regule ... lg/1225414
Olen märganud, et üldiselt hoitakse täislastis ratast üsna uljalt jala peal seismas.
Siis märkasin veel poodides ka kaheharulisi jalgu nagu mootorrattal või mopeedil. Kas need on paremad või halvemad?
Mida eelistate?
Kas on midagi olulist matkaratta tugijala juures?
Ka mõni link oleks ilmselt abiks.
Tüübilt oli midagi sellist, käis ümber mõlema toru vasakul tagaratta juures.
https://www.velomarket.ee/toode/reguleeritav-jalg-2/ või
https://www.shoppa.ee/p/prophete-regule ... lg/1225414
Olen märganud, et üldiselt hoitakse täislastis ratast üsna uljalt jala peal seismas.
Siis märkasin veel poodides ka kaheharulisi jalgu nagu mootorrattal või mopeedil. Kas need on paremad või halvemad?
Mida eelistate?
Kas on midagi olulist matkaratta tugijala juures?
Ka mõni link oleks ilmselt abiks.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!
Re: Tugijalg matkarattale
Mul on üks tagaratta juurde kinnituv jalg, aga ilma plastikjuppideta. Käinud 20 aastat ja käib ilmselt surmani. Pole millelgi katki minna lihtsalt. Täna selliseid vist kahjuks enam ei müüda.
Keskmise hargiga on idee poolest hea, aga rattal peab olema keevitatud kinnitusplaat. Need ümber-raami konservikarbiplekid ei pea, liiga pehmed ja liiga õhukesed (vähemalt mul proovitud). Kõige paremad sellised on juba tehasest kaasa pandud, need vist toimivad kah enam-vähem. Odavad marketijalad on saast.
Keskmise hargiga on idee poolest hea, aga rattal peab olema keevitatud kinnitusplaat. Need ümber-raami konservikarbiplekid ei pea, liiga pehmed ja liiga õhukesed (vähemalt mul proovitud). Kõige paremad sellised on juba tehasest kaasa pandud, need vist toimivad kah enam-vähem. Odavad marketijalad on saast.

- Kivisisalik
- Matkasell
- Postitusi: 266
- Liitunud: 29 Jaan 2013, 14:47
- Kontakt:
Re: Tugijalg matkarattale
Spets matkaratta jalga võid Citybikest ehk uurida.
Re: Tugijalg matkarattale
Kuidas teil lood on tavaliste tugijalgadega. Kas vähegi pehmema pinnase peal raske matkaratas külili ei kipu kukkuma?
Ah, minge metsa...
Re: Tugijalg matkarattale
Kukuvad mõnuga nii pehmel pinnasel kui ka asfaltil, sest raskete kottidega ei jää tasakaalukese enam sinna, kuhu see jalga alla monteerides enamasti arvestatud on.
Mingi variant on kasutada topeltjalga nagu motikatel: https://www.google.com/search?q=bicycle ... vTQhknqZEM:
Re: Tugijalg matkarattale
Ma olen kasutanud mingi säästuka telgi eeskoja vaia mille ühe otsa toetasin sadula alla ja teise maakera vastu. Ainult siis võis kindel olla, et ratas püsti püsib. Aga seda harkjalga ma pole proovinud.
Ah, minge metsa...
Re: Tugijalg matkarattale
Kaksjalg tundub tore, kui koorem ainult ühes otsas on, siis pole koormus hargile suur. Üks ratas tõuseb õhku.
Kui kotid on nii ees kui taga, on koormusskeem kohutav. See hark on ainult ühe poldiga kinni.
Aga samas, mul amordiga kahvel. Võib-olla annab sedasi välja reguleerida, et parasjagu esiamordid sirgeks tõmbab.
Ilmselt proovin mingi kaksjala ära.

Kui kotid on nii ees kui taga, on koormusskeem kohutav. See hark on ainult ühe poldiga kinni.
Aga samas, mul amordiga kahvel. Võib-olla annab sedasi välja reguleerida, et parasjagu esiamordid sirgeks tõmbab.
Ilmselt proovin mingi kaksjala ära.

Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!
Re: Tugijalg matkarattale
Proovi seda http://www.click-stand.com.
The size of your pack is relative to the size of your fear.
Re: Tugijalg matkarattale
Clickstandil kasutades on oluline kasutada ka ekspandereid, mis fikseerivad mõlemad pidurid, et ratas veerema ei hakkaks. Kui otsisin enda rattale uut seisujalga, siis ühe variandina kaalusin Clickstandi kuid leidsin, et see on küllaltki kallis, mõte oli ise järele teha, kuid loobusin ka sellest kuna leidsin, et lihtsam ja kiirem on tavaline tagajoosu juurde kinnituv seisujalg Syncrosilt Seda võimaldab kergvarustus ja raskuse võrdne jaotamine pakiraami kottide vahel. Saab kiiresti jalga alla panna ja üles tõsta on tugevast materjalist ja tugevalt ratta küljes kinni ning suhteliselt odav. Ketti saab väga lihtsalt, võrreldes keskjooksu külge kinnituva seisujalaga, õlitada. Vahest ainukeseks miinuseks on see, et ta on vist mudelipõhine jalg, ehk sobib ainult Scott Sportster rattale aga ma pole ka väga kindel.
The size of your pack is relative to the size of your fear.
Re: Tugijalg matkarattale
Ma olen matkal öistes laagrites suht tihti kasutanud seisujalana ca meetris harulist puutokki, mille leiad metsa alt või murrad põõsast.
Ratta iseenasliku liikumise vältimiseks on hea vahend 2x2 kivi või puuoksa kummagi ratta ette-taha.
Ratta iseenasliku liikumise vältimiseks on hea vahend 2x2 kivi või puuoksa kummagi ratta ette-taha.
Re: Tugijalg matkarattale
Ma mõtlen, et ilmselt mugavuse pärast peaks mingi tavaline jalg olema rattal.
Aga laagriplatsis, kui pikk kaigas sobib, kas keegi nööri ja vaiaga on proovinud ratast seisma saada?
Aga laagriplatsis, kui pikk kaigas sobib, kas keegi nööri ja vaiaga on proovinud ratast seisma saada?
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!
Re: Tugijalg matkarattale
Tanel, aitäh hea lingi eest.
Viimased kaks kommijat: milleks asja teha keerukamaks, kui see on? Laagris ju ratas koormast vabastatud ja saab toetada suvalise puutüve vastu või lihtsalt külili maha panna
Viimased kaks kommijat: milleks asja teha keerukamaks, kui see on? Laagris ju ratas koormast vabastatud ja saab toetada suvalise puutüve vastu või lihtsalt külili maha panna
Re: Tugijalg matkarattale
Väga kasulik variant on veel omada paaritut arvu sõpru. Rattad saab siis edukalt paarikaupa üksteise najale parkida, nii koormaga kui ilma.
Re: Tugijalg matkarattale
Praegune Vaude käib mul jah ühe tõmbega ratta küljast ära, aga vanasti oli selline kott, mille külgepanek oli nii tüütu, et kui hädavajadust ei tekkinud (rehvi remont), siis ei eemaldunud see pakiraamilt kogu matka jooksul.
Õhtul laagris tahaks ikka, et ratas on kusagil telgi lähedal, aga Eestist väljas on suht tihti selliseid laagerdamise paiku, kus ümber vaid põõsad (rannad, järveäärsed, põllud) ja lähim puu on mingi 100m kaugusel.
Re: Tugijalg matkarattale
Ma ei suuda tervet päeva sõita, ratas seisab kindlasti erinevates peatuskohtades vähemalt poole päevasest ajast.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!
Re: Tugijalg matkarattale
Olen kasutanud matkarattal keskharki.Esiteks tõstis see ratta meeletult kõrgele. Pehmel pinnasel see ei tööta ja nõuab alati sirget alupinda, mis sisse ei vaju. Taneli viidatud link tundub tõesti parim rasketes oludes. Saab alati seda õiget kohta otsida ja pikkust reguleerida. Ilmselt lihtne ka ise see valmistada oma ratta jaoks.
Re: Tugijalg matkarattale
Pikkust reguleerida ei saa. Ratta kallet saab muuta ainult seisujala kaldenurga muutmisega.Maidor kirjutas: ↑14 Jaan 2019, 16:11Olen kasutanud matkarattal keskharki.Esiteks tõstis see ratta meeletult kõrgele. Pehmel pinnasel see ei tööta ja nõuab alati sirget alupinda, mis sisse ei vaju. Taneli viidatud link tundub tõesti parim rasketes oludes. Saab alati seda õiget kohta otsida ja pikkust reguleerida. Ilmselt lihtne ka ise see valmistada oma ratta jaoks.
The size of your pack is relative to the size of your fear.
Re: Tugijalg matkarattale
Olen ise samuti jalaotsingul, ainult selle vahega, et Nohiku viidatud jalaga on mul juba metsas käidud ja veendutud, et matkarattale see imevidin ei kõlba. Jalad on lihtsalt liiga koos ja vähemgi tuuleiil või äravajumine lõppeb plärtsuga. Minu metsapeatused tegid muidugi kaasmatkalistele palju nalja ja aitasid tuju ülevana hoida, aga endal oli küll suht kopp ees ratta ülesupitamisestNohik kirjutas: ↑12 Jaan 2019, 07:49Kaksjalg tundub tore, kui koorem ainult ühes otsas on, siis pole koormus hargile suur. Üks ratas tõuseb õhku.
Kui kotid on nii ees kui taga, on koormusskeem kohutav. See hark on ainult ühe poldiga kinni.
Aga samas, mul amordiga kahvel. Võib-olla annab sedasi välja reguleerida, et parasjagu esiamordid sirgeks tõmbab.
Ilmselt proovin mingi kaksjala ära.
![]()

Endale jäi ühelt elektrirattalt silma üks keskmisest pikem jalg mis lahti võttes liikus rohkem paralleelsemalt maaga kui tavaline üksjalg ja andis raskele rattale suht hea toetuspinna. Kahjuks pole ise sellist müügil veel leidnud.
Kui ümber maakera vändanud Fujimehe setupi vaadata, siis tal on ka kaheharuline jalg, aga selline mis ei voldi jalgasid kokku. Lisaks on jalad rohkem laiali ja otstesse paistab olevat mõnusalt laiad plaadikesed keevitatud olevat, mis takistab ilmselt ka pehmemal pinnasel läbivajumist.

Re: Tugijalg matkarattale
Mul polnud aega otsida, pandi tavaline ühearuline. Möödund nädalavahetusel tirisin selle rattaga ca 50 kg kola suvilasse. Kui kohta hästi valida, seisab püsti küll. Kottide paigaldamise järjekord on oluline. Ja olen jala nii regullinud, et ratas üsna püstine on. Siis pole koormus jalale suur.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!
Re: Tugijalg matkarattale

Esimene matk tagajooksu jalaga tehtud ja väga rahul. Erinevalt kaksjalast ei kukkunud ÜHTEGI korda pikali ja seda olenemata pinnasest.
Paar nõuannet tooks välja: Alustuseks tuleks jalg võimalikult pikaks ajada. Surve jalale on sedasi väiksem ja jõuõlg suurem. Teiseks tuleks valida jalg võimalikult tummine, kõige olulisem oleks, et maaga kokku puutuv pind oleks võimalikult suur. Odavama otsa omadel on selline kahesendise mündi suurune plönn otsas, mis pehmema pinnasega kenasti maa sisse vajub.
Endal selline. Testitud, töötab! Vajab kinnituseks muidugi spets kruviauke, mida kõigil pole. Neil millel pole saab osta sellise mis raamist "kinni hoiab".

Re: Tugijalg matkarattale
+1Myrgel kirjutas: ↑01 Juul 2019, 16:04
Esimene matk tagajooksu jalaga tehtud ja väga rahul. Erinevalt kaksjalast ei kukkunud ÜHTEGI korda pikali ja seda olenemata pinnasest.
Paar nõuannet tooks välja: Alustuseks tuleks jalg võimalikult pikaks ajada. Esiteks on surve jalale sedasi väiksem ja lisaks jõuõlg suurem. Teiseks tuleks valida jalg võimalikult tummine, kõige olulisem oleks, et maaga kokku puutuv pind oleks võimalikult suur. Odavama otsa omadel on selline kahesendise mündi suurune plönn otsas, mis pehmema pinnasega kenasti maa sisse vajub.
Endal selline. Testitud, töötab! Vajab kinnituseks muidugi spets kruviauke, mida kõigil pole. Neil millel pole saab osta sellise mis raamist "kinni hoiab".
Lisan veel, et see jalg eeldab ka vastavat raami. Paljusel võivad olla raami sees poldikohad jala kinnituseks kuid sobib vähestele. Minu Scott rattale sobib.
Tagajala puhul on eriti mugav keti õlitamine ja ratast saab tagurdada muretult kui jalg all on. Oma eelmise keskjooksu juurde kinnituva jala murdsin sel viisil ära.
The size of your pack is relative to the size of your fear.
Re: Tugijalg matkarattale
Mootorratastel on keskhark hoolduste/remondi jaoks mõeldud. Väga muud eesmärki sel tegelikult pole. Palju kõvemad motomatkamehed korjavad üldse selle küljest ära, et see kuskile kinni ei jääks ja kaalus säästa. Väga paljudel mootorratastel üldse puudub keskhark nt sportrattad.
Küljejala peale pannakse tavaliselt mootorrattad. Kui pehme pinnas, siis otsitakse kivi alla vms ala plekkpurk alla.
Küljejala peale pannakse tavaliselt mootorrattad. Kui pehme pinnas, siis otsitakse kivi alla vms ala plekkpurk alla.
Re: Tugijalg matkarattale
Matka tsiklitele on olemas ka külgjala laiendusplaadid lisavarustusena/järelturult. Üldiselt koosneb kahest poolest, millest alumine on nö täissuuruses ja ülemine on jala "auguga" ja kinnitub poltidega alumise külge. Tegijamad keevitavad ise jalale lataka alla. Jalgrattale võiks sarnase laienduse ise aretada, v lasta keevitada, ega suur tükk peagi olema.
Re: Tugijalg matkarattale
See nn küljejala laiendus on täiesti ülehinnatud asi. Mõistlikum on jah lasta laiem plaat külge keevitada.mrtn kirjutas: ↑31 Juul 2019, 23:55Matka tsiklitele on olemas ka külgjala laiendusplaadid lisavarustusena/järelturult. Üldiselt koosneb kahest poolest, millest alumine on nö täissuuruses ja ülemine on jala "auguga" ja kinnitub poltidega alumise külge. Tegijamad keevitavad ise jalale lataka alla. Jalgrattale võiks sarnase laienduse ise aretada, v lasta keevitada, ega suur tükk peagi olema.
https://touratech-usa.com/Store/Large-S ... ter-Cooled
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: kakerdaja ja 5 külalist