Vätsäri, Surnujärvi

Kasutaja avatar
sepaonu
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 835
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: Vätsäri, Surnujärvi

Postitus Postitas sepaonu » 31 Mai 2018, 11:02

Nohik kirjutas:
30 Mai 2018, 13:40
On võimalik, et püsib lihtsalt peidus, kui ilm selge ja virvendust peal pole. Muidu kerge söök kotkale.
Kalad kindlasti mingit kotka pärast peadpidi põhja ei roni, kerge saak kotkale on su oma püütud kala, kui selle nähtavale jätad, mul mõned ära võetud. 24/7 ei toimu mitte kuskil ja mitte kunagi kalavõttu. Ilmast oleneb kõik. Kui ilm on täna niuke, siis kalaasjad käivad nii, kui homme siuke, siis kalaasjad on teistpidi. Suur osa kalade elust käib putukate koorumise järgi, täna oli päeva kuumim aeg 13-16 ja kõige kuumemal ajal oli ühe putukaliigi koorumine, selge, homseks paneme äratuskella märkusega kalale kella 12.30ks, onju? Jah, juhul, kui ilm jääb samaks. Mõned päevad edasi ilm muutub totaalselt, kõik kalaelu muutub samuti. Netis targaks ei saa, isegi tarka juttu kuulates, kuna sa ei saa asjadest aru. Pealegi on ju kuulates mingi oma luulu vaja läbi mämmerdada ja maailmale kuulutada. Targaks saab vee ääres, kui oled järjekindel, tähelepanelik ja oskad seoseid leida ja midagi järeldada, et sellest omale kasu lõigata edukamaks kalapüügiks. Alguses oled nii loll, et sul pole isegi küsimusi tekkinud, millele vastust otsida. Järgmine aste arengus on tekkinud küsimused, et miks siis kala ei võta, ujub järgi ja uurib. Kõige põnevam osa on vastuste leidmine. Nii lihtne see ongi.
Omal karrimori seest valge pvc laadi ja väljast tiheda riidemoodi asjaga on suht hästi vastu pidanud aga jõe nööriposti käigus on graniit ta katki saanud, kraaps peal ja konkreetselt katki. Samas ma ei tahaks ka tugevamaid, kangemaid, paksemaid, raskemaid, olgu õhukesed kotid ja vihmakindlusest ja korraks lühiajaliselt vees vastupidamisest mulle piisab. Mul on kayakitamiseks mõned sellised, et elaksid ilmselt üle ka 5km kärestiku iseseisvalt aga kotimatkaks on need ilmselge liialdus.
joon jõest, söön jõest

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1264
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Vätsäri, Surnujärvi

Postitus Postitas Nohik » 31 Mai 2018, 20:26

paraku seekord nii on, ja mitte ainult kalapüügiga...
sepaonu kirjutas:
31 Mai 2018, 11:02
... Alguses oled nii loll, et sul pole isegi küsimusi tekkinud, millele vastust otsida...
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1264
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Vätsäri, Surnujärvi

Postitus Postitas Nohik » 08 Juun 2018, 09:56

Eile ostsin kalapüügi piletid, millega oli omajagu segadust, sest ostmise koha peal üldist kaarti polnud. Pidi ühekaupa läbi lappama. Lõpuks leidsin, et Inarin Eramaa luba katab minu käidavat piirkonda. Seal on eraldi loaga Näätamöjoki ja Inarijärvi. Ning kui peaksime otsustama Surnukoski peal ära käia, on vahepeal 1 püügikeeluga platsike. Hea on see, et satun mitme valgala ülemjooksule, aga luba hõlmab neid kõiki. Varem vist olid eraldi load.
Samuti panin lõpuks liha kuivama. Tegin tavalisest maximooritsa välisfileest. Paar nädalat pidin passima, et ilusad taised känakad letis oleks. Puhastasin noaga ja siis läbi hakklihamasina. Lisasin veidi soola ja kõvasti koriandrit ning musta pipart. Vahepeal sain kogemata targemaks, et chilli tekitab mul tugevat pea ja kaelavalu.
Nüüd pean veel tegelema kaartide trükkimisega. Ja siis hakkan tegelema kottide pakkimisega. Pean mingi loogika välja mõtlema, kuidas 2 koti vahel asjad jagunevad, mida paadis peaks kätte saama jne. Ja siis heal juhul peaks ühe öö koos kolaga kuskil magama, süüa tegema, hommikul kola pakkima ja nii jätma.
Pesemisega on ka jama. Kuna vahepeal selgus, et peas elab mingi seen, pean 3x nädalas ravišampooniga pead leotama ja pesema. See on suht mürgine kraam, vesi tuleb veekogust tublisti kaugemale vedada. Samamoodi pean kuidagi päevi lugema, sest üsna täpselt 2 korda nädalas pean tabletti võtma. Algselt mõtlesin, et pole väga oluline, kuidas aeg voolab, aga nüüd pean hakkama kriipse tõmbama kuskile.
Möödund nädalavahetusel juhtusin suvilast ära tulema raske kotiga (550m) . Kodus panin kaalu peale, oli 29,6 kg. Tundus liiga raske jätkusuutlikuks käimiseks, aga õnneks hüppeliigesed jäid terveks. Järelikult oli kahe koti otsus õige. Ja hüppeliigeste olukord polnud kõige hullem.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1264
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Vätsäri, Surnujärvi

Postitus Postitas Nohik » 13 Juun 2018, 19:27

Krt, midagi ei saa aru, vahepeal kadus hommikune ecerö laev laevapiletid.ee lehelt ära, nüüd on veel odavamalt tagasi.
All engineers are cyborgs

Metsamyhin
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 354
Liitunud: 11 Juun 2012, 14:37
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Vätsäri, Surnujärvi

Postitus Postitas Metsamyhin » 14 Juun 2018, 08:49

laevapiletid.ee on vahendusfirma.
Laevafirma enda kodukalt võid sama reisi teinekord saada kuni 20% odavamalt (Tallinki puhul nii oli).

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1264
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Vätsäri, Surnujärvi

Postitus Postitas Nohik » 14 Juun 2018, 11:54

Jeh, asi on rohkem kui koomiline. 28 juuni hommikuks ei näita ka täna 6.00 praami.
Mul läks 49€ ekerö lehelt. Eile oli auto ja 2 inimest 34€ laevapiletid.ee-s.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1264
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Vätsäri, Surnujärvi

Postitus Postitas Nohik » 15 Juun 2018, 15:44

Selgub, et karugaas on kokku ostetud, enne kuud aega polevat loota. Ei tohi hiilides ringi käia.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1264
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Vätsäri, Surnujärvi

Postitus Postitas Nohik » 26 Juun 2018, 14:56

Ühesõnaga, ülehomme hommikul "lendan" minema. Võimalik, et homne päev tuleb nii tihe, et pole aega kirjutada. Täiesti võimalik, et olen sedavõrd sõitmisele keskendunud, et enne tagasitulekut ei kirjuta midagi. Vätsäris tõenäoliselt levi ka pole. Proovisin isegi mõnda homemade imeantenni, aga neil ei paistnud levile mingit mõju olema.
Enamus kola on seina ääres reas. Riided veel pakkida ja apteek kokku panna.
Ilm tuleb etteaimamatu. Eile näitas, et 3 - 4 juuli võiks olla kerge edelatuul, mis soodustaks kirdesse sõitu. Aga täna on prognoos juba teistpidi. Seega, kui tuul parasjagu õigesti keerutab, tuleb sõita, on siis öö või päev.
Väsimus on üsna suur. Käisin täna arsti juures, pidin koridori magama jääma. Võib vabalt juhtuda, et tuleb 1 päev hoopis Soomes magada ja siis edasi sõita.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
sepaonu
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 835
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: Vätsäri, Surnujärvi

Postitus Postitas sepaonu » 26 Juun 2018, 17:32

Nädal aega ilma ette vaadata ja imestada, et näe muutub, ilmselt ilmateate süü, onju 8-)
Eestis on ju ka samalihtne, vaatad nädal ette ilmateate ära, tead kohe, et kustpoolt jaanitule süütamine käib ja mida selga panna 8-)
Väsinust peast ja kui pea on veel töö ja kodupulki täis pole hea mõte tormata sisse, midagi ei juhtu, a algus kipub vinduma. Kui võimalust ja vajadust on, siis üks lebopäev on hea küll ennem. See käib kogu matkaseltskonna kohta, kõige nõrgem lüli on kah lüli. Eelmine aasta ma olin niivõrdkuivõrd heas vormis, noh, mis teeme, lähme sisse ära vä, nojah, teise päeva õhtul oli selline tunne, et vähemalt naisele oleks olnud vajalik see üks extra lebopäev. üks päev ennem, üks päev lõpus on minu meelest ideaalne variant, oleneb loomulikult koormusest, kui mingit koormust pole, siis pole vaja ka taastuda.
joon jõest, söön jõest

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1264
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Vätsäri, Surnujärvi

Postitus Postitas Nohik » 30 Juun 2018, 09:56

28. 06 I päev päev otsustasime siiski mitte palju sõita ja keerasime nina Kuopio suunas, seal veidi enne Kuopiot on vasatut kätt väike metsaala, kus inimesi vähe liigub. Võtsin järvest ühe kala, sõime ning keerasime magama. Ilm oli kohutavalt kuum.
29.06 II päev 23.30 põlesid silmad nagu öökullil ja otsustasime edasi sõita. 00.15 panime minema. Vihma sadas, tühja teed oli öösel hea sõita. Kuskil tundmatus linnas magasin rooli taga 25 minutit ja panime edasi. vist mingi 14.oo paiku keerasime enne Ivalot ida poole ja panime järve ääres tarbid üles. Sealt vist tee viis mingi UK raja põhapoolsesse otsa. Kala ei saanud. Ühe pika viske peale ujus landist lühem ahven kaasa. Mitte järel, aga pigem kõrval ja ees, vist arvas, et on kaaslase leidnud. Aga need teeäärsed vabapüügi järved ongi enamasti tühjaks tõmmatud. Kell 24 olid matkakaaslase jälle silmad suured nagu öökullil, aga ma arvasin, et äkki prooviks magada. Sedasi tõmbasin kuueni hommikul. Et lõpuks suutsin 13-14 tundi järjest magada ja käisin maha.
30.06 III päev ajas matkakaaslane mind ca 6 paiku üles, tegime oasupi ja praegu istume Inari Nestes. Ilm on vahelduv, vahepeal tibab, vahepeal päike. Nüüd lähme ühe jutiga Norra matka alguspunkti ära. Matkakaaslane ostis veel tanklast kindad, öösel oli päris külm.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1264
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Vätsäri, Surnujärvi

Postitus Postitas Nohik » 10 Juul 2018, 22:37

Õhtust, matk on läbi, olen tagasiteel, kuskil mereäärses majas Kemist veidi Oulu poole.
Matk sai tüki maad lühem, Surnujärvi rannas käisin jala ära, tegin ülesvedamise luuret. Ja lõin käega, olin juba liiga läbi. Iga päev edasi tähendas matka pikenemist ka päeva võrra tagasiteel.
Selleks ajaks olime näinud nii päri kui vastutuult, kuuma, külma. Ka ilmale vastavalt sääski, kihulasi või parme. Ja võis nentida, et tegelikult kõike ebameeldivat olime ainult nuusutada saanud, üldiselt oli meil vedanud. Sellest hoolimata olin ennast üsna kõvasti üle hinnanud. Jalgsiotsade jõukulu oli kordades suurem, kui olin arvanud. Ka tühised 300 m järvede vahel tuli käia mitu korda, ning muutusid sedasi kilomeetriteks. Igasugu kõõlused olid nii valusad, et isegi valuvaigistitega oli kükitada valus. Seljale olin ka viga teinud, mitmes kohas olin käpuli maas.
Viimases peatuses enne Surnujärve hakkas korralikult sadama. Lõpuks olid ka maapealsed kivid libeda tatiga kaetud. Viimase luurega juhtus kukkusin mitu korda, mis ainult juhuse tõttu õnnelikult lõppesid. Eelviimane ülevedamine oleks olnud kõige karmim, seal polnud õiget rada. Oleks pidanud 40 m mõõda suurte kividega kärestiku üles tassima. Viimane kärestik oli kõrgem, aga seal oli tinglikult siiski rada.
Aga nägin järve ära ja süda sai rahu.
Tagasiteel samuti üldiselt vedas. Kui sadas, magasime, kui ei sadanud, sõitsime või kõndisime. Kui olid parmud, siis samuti magasime. Mitu otsa tegime keskööl. Magasime 3 h kaupa.
Mis kalapüüki puudutab, siis esimene õhtu sain kena paalia, sellega edu ka piirdus. Edasi olin liiga väsinud, et püügile üldse mõelda. Kuskil laagrikoha juures kärestikus haaras lanti väga suur kala, nii et haakides 10kg peale reguleeritud sidur libises. Aga lasi landi lahti. Selga näitas korra.

Mis varustust puudutab, sain kõvasti targemaks, mis on oluline ja mis mitte. Ilmselt teen varustuses kõvad korrektuurid.
Tänulik olen Columbia tossudele, mis olid tihkelt jalas, ei veninud märjalt välja, kuivasid jalas ära, polnud väga libedad.
Ka Black Diamond 155cm kepid oli hea valik. Väga raskes maastikus aitasid jõudsalt edasi. Kasutasin neid pikkuses 135-155 cm erinevates olukordades.
Tarp hakkas üha rohkem meeldima. Telgiga käies mäletan pidevalt kondeka probleeme. Tarbiga seda polnud isegi vihmaga. Riided kuivasid seljas ära ja hommikuks oli ka magamiskott kuiv. Ilmselt ostan lisaks mingi hiina sisetelgi. Sääsevõrk pole kõige mugavam.
Kirves jääb järgmine kord maha, väike Fiskarsi saag ajas asjad ära. Kui vaja, aitab ehituspuss ja puunui.
Toidu osas olen hästi rahul omatehtud hautisega. See on oliiviõliga kombinatsioonis piisavalt hea. Pole seapeki, või ja pemmikaniga vaja jamada. Hakklihamasinast läbikäimine lisas efekti, et näljaga võib seda ka 5 minutiga peale vee kallamist sööma hakata. Pole vaja 25 min oodata.
Ühtlasi sain ka aimu, palju mul toitu tegelikult vaja on.
Suhteliselt viimsel hetkel lisasin varustusele 50g pingviini põleti ja gaasi, ning ei kahetse. Esimesed 2 päeva oli kõik kuiv nagu püssirohi. Vihmaga tegime lõket ja pärast oli jälle püssirohi. Norra pool polnud sadanud. Enamus laagrikohti ei võimaldanud risupõletit süüdata.
Raft oli suhteliselt okey. Seljakott ninas teeb paadi suhteliselt ebastabiilseks. Enamus aega oli mul raskem kola paadi ninas spordikotilaadses kotis. Seliselt oli täitsa normaalne. Aga enda ülekaal tõstis ka paadi nina liiga palju, sinna polnud midagi teha.
GPS-i läks vaja tunduvalt rohkem kui arvasin. Eriti, kui öösel seda 2 km lõiku tagasi tulime (2 kotti inimese kohta, käisime 3x). Radadeta maastikud on seal ikka jõhkrad. Kivikülvides on kivide joonmõõdud inimese mõõtu. Vahepeal igatsesin isegi, et telefon oleks kuidagi randme küljes olnud.
Päiksepaneel lühikesel matkal end ei õigustanud. Kõige suurema numbri sain sealt kätte 0.24A (5V), aga tavaline oli pigem 0.13-0.18A. Esimese kolme päevaga sain toodetud veidi üle 1000 mAh. Ja edasi polnud väga ilma või endal jõudu jamamiseks.
Võib-olla meenub veel midagi, siis kirjutan.
Pildid vaatan enne kodus üle, võib-olla olen kuskil liiga lolli näoga.
Ja hea meel on, et seda käsivarre jõeotsa ei võtnud, matkakaaslasel polnud tasakaaluga kerge. Pidev paati ja maha ronimine või vees kõndimine polnud ilmselgelt tema jaoks.
Kuna aega jäi üle, tegime tiiru ka Norras Hamningbergis.
Täna oli esimene valuvaigistivaba päev. Saun mõjus ka hästi.
https://retkikartta.fi/?lang=en&layers= ... s%20tagasi
All engineers are cyborgs

tripp
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 361
Liitunud: 18 Apr 2012, 23:22
Kontakt:

Re: Vätsäri, Surnujärvi

Postitus Postitas tripp » 11 Juul 2018, 11:45

Tubli, et ära tegid!

Ja aitäh kirjelduse eest.
Kas sääski oli palju, keskmiselt, üle mõistuse palju...?
Mul kohe samasse kohta minek (Käsivarsi).

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1264
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Vätsäri, Surnujärvi

Postitus Postitas Nohik » 11 Juul 2018, 20:54

tripp kirjutas:
11 Juul 2018, 11:45
Tubli, et ära tegid!

Ja aitäh kirjelduse eest.
Kas sääski oli palju, keskmiselt, üle mõistuse palju...?
Mul kohe samasse kohta minek (Käsivarsi).
suhteliselt palju oli ilasugu elajaid alates teisest juulist, siis läks järsku soojaks. Reaalselt näitas auto termomeeter suure osa ajast 24-28 Inarist põhjas, kui tagasi tulime.
väike vihma tibamine oli kõige humaansem, siis olid üksikud sääsed.
Mul läks 100ml bens30 ära.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
sepaonu
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 835
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: Vätsäri, Surnujärvi

Postitus Postitas sepaonu » 12 Juul 2018, 19:01

Nohik kirjutas:
10 Juul 2018, 22:37
Sellest hoolimata olin ennast üsna kõvasti üle hinnanud
Ennem, kui üldse käinud pole päevi ühes suunas kivirägus ei saa mitte midagi hinnata. Kui reaalne kogemus olemas, et mis niisugusel või naasugusel maastikul keskmiseks liikumiskiiruseks kujuneb, siis saab ka reaalsemaid plaane joonistama hakata kaardile, mitte utoopilisi, millest jõuad reaalselt ära teha käibemaksu. Väga tähtis on osata reaalselt hinnata oma ja kaaslase jõudusi, kui on ühesuunaline matk, pead teiselt poolt välja tulema. Kui on edasi_tagasi, siis on risk väiksem, alati on võimalus katkestada ja kuna käidud maa, siis lihtsam hinnata, kõik teada jms.
Sellist asja pole olemas, et pikutan diivanil, unistan, planeerin ja siis järsku olen tundras jube tugev, visa, kiire, väsimatu 8-) No palju sa ennem reisi paari kuu jooksul ennast liigutasid, hinnanguliselt?Kui kodus pidevalt teed mingit liigutamist, paar korda kuus kayakitad, 4-5 korda nädalas kõnnid 1,5h, siis võib midagi hinnata ka. Kott on raskem, maastik raskem, liigud tunnis vähem jms aga hinnang on reaalsem ja ei tapa ka ennast nii ära. Aega peab olema, et kui käid ennast tühjaks, siis võtad lebopäeva. Ma tean seda vastust, et kellegil aega pole.
Varustuse asja õpetab matk kõige paremini, ma käisin esimest korda mägedes, siis oli kohvi termosega kaasas ja mitte ühtegi üleliigset asja kotis polnud, tulin tagasi, hing niidiga kaelas, valasin vajalikest asjadest veel kolmveerand välja 8-)
See raft on ikkagi reaalne lisaraskus, nagu iga lisaraskus, fotograafil oma kola, kalamehel oma kola, raftimehel oma jne, mul kalakola 6kg, sul oli ka mingil määral kalakola ja siis raft ja kahtlustan, et mittevajalikke igaks juhuks asju ka. Mis see raft kaalub koos juurdekuuluvaga?
Ma ise raftihuviline aga ma ei leia naise poolt heakskiitu, et ostaks ja teeks koos midagi. Omale tundub voolav vesi kõige loogilisem selle riistapuuga. Kõnnid üles ja laskud alla. Kõik kayakimehe pahad kohad, nagu sellised kosed, kust pole mõtekas või on ohtlik sõita ja sellised madalad kohad, kus on walkingthedog veesügavus on raftimehele nohu, kõnnid ära kallastpidi. Seisuvees on see raft ok ilusa ilmaga aga ma arvan, et isegi selline surnujärve suurune ca 10km pikkust on paha ilmaga liiga palju sellele raftile. Voolavas vees on sellel raftiga laskumisel ilmselge eelis võrreldes kaldal kotiga kõndimisega. Eestistki võiks jõgesi nimetada, kus raftiga laskumine 20km on suht laisk päev ja kaldal 10km kotiga on suht küsitav, kui rada puudub.
Mul tundra umbes kümne päeva pärast, vähemalt viis päeva nädalas sõidan rattaga keava "mägedes" ja vahest ka niisama kõnnin, viimased viis päeva teen kotiga, nagu eelmine aasta ja väga rahul olin, polnud mingit üllatust, et kui raske see kott ikka on. Ainuke üllatus, mis mitte kunagi ära ei jää on see, et sealsed mäed on ilma nende " " märkideta 8-)
Surnujärve reisi pilte vaataks hea meelega.
joon jõest, söön jõest

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1264
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Vätsäri, Surnujärvi

Postitus Postitas Nohik » 14 Juul 2018, 22:20

Eks kivirägu kivide suurust sai kõvasti alahinnatud. See selgus põhimõtteliselt esimeses ööbimiskohas, sealt oli üle aia näha, mis sedasi on tulemas. See esimene ots Norras oli teistmoodi maastik. Tuli veidi sinka-vinka minna. Aga eks ikka oli kive.

Enne matka ei saanud end tuhkagi liigutada, 3 nädalat enne minekut vasak põlv valutas, hoidsin madalat profiili.

Rafti kaalun üle, kui kaalu üles leian, see oli autos kaasas. Mingi 4 kg+kopikad, sest hiinlane pani paksema põhja kui originaalis, kui näitasin talle, kuhu plaanis minna. Ma arvan, et õieti tegi. Kui edaspidi lähen sellisel viisil, tuleb ainult raft ja aer. Põlle ja istmeid ei vea. Ma olen selle põlle jaoks enivei liiga suur. Matkakaaslane kasutas.
Mis veesuutlikust puudutab, viimane minek Surnurärvi poole oli paraja tuulega vastutuult, jänes oli peal, vett lõi üle vahepeal. Püsti püsis hästi, edasi läks ka, kui tõmbasin, mul on looma jõud. Matkakaaslase pärast lasin paraku veerandi auruga. Tegelikult on järve peal selle riistaga täitsa hea.

Ja tõenäoliselt proovin kola sedavõrd kokku tõmmata, et siiski ühe kotiga saab käidud. Raft ise läheb üsna väikseks kokku, saab pingviinile külje peale kinnitada küll või taha alla. Aeru jupid saab ka koti külje peale panna. Aeru vars ise osutus niruks, tuleb hankida alumiiniumvarrega aer.

Võib-olla on ka paras aeg mõni noorem inimene matkale kaasa meelitada, et ei peaks kogu aeg ise tugevam lüli olema.

Kalakola võtan järgmine kord üsna miinimuni, sest tõenäoliselt olen ka järgmine kord rampväsinud enamus aega.
sepaonu kirjutas:
12 Juul 2018, 19:01
Ennem, kui üldse käinud pole päevi ühes suunas kivirägus ei saa mitte midagi hinnata. Kui reaalne kogemus olemas, et mis niisugusel või naasugusel
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1264
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Vätsäri, Surnujärvi

Postitus Postitas Nohik » 14 Juul 2018, 23:13

fotod ja filmijupid
Eks suurem osa nendest on üsna hambad ristis tehtud, teadmisega, et kui ei tee, ei jää üldse jälge. Erilist kunsti pole.
https://photos.app.goo.gl/ui1tZLDYqToMkgkZ6
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1264
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Vätsäri, Surnujärvi

Postitus Postitas Nohik » 15 Juul 2018, 13:27

Kui veel varustusest rääkida, siis sellise radadeta ja kivise maastiku jaoks süsikeppe soovitaks küll ainult vaenlasele. Kepid käisid ikka üsna tihti läbi sambla kivipragudes. Alumised 50-60 cm on ikka üsna kraabitud. Mis konkreetseid keppe puudutab, siis pidasid ka muidu hästi, lukud ei andnud järgi, ega nõtkunud väga. Paar korda murdsin end käte abil kükist püsti, koos seljakotiga. Põlvi ei tahtnud piinata.

Mis tarpe puudutab, siis vanem, kaardu lõigatud servadega tarp oli tuules parem. Serva kõverus tõmbab kanga pingule. Uue lõikasin teistpidi kangast, aga päris sirgu ei olnud teda kuidagi võimalik vaiadega tõmmata. Suhteliselt üllatav oli, et altserva lõikasin kääridega, ei õmmelnud, aga kangas püsis ilusti koos. Esimene serv jäi, nagu koormakattel oli. Pean katsetama, kas kõveralt lõigatud esiserv ka õmbluseta vastu peab. Panen suvila juures üles ja jätan paariks kuuks seisma. Kui nii oleks, oleks tarpi koormakattest üsna lihtne valmistada. Ka tarbigripid peab kergemad otsima. Tugevaid grippe on vaja 3 tk ette serva, ülejäänud võiks olla üsna pisikesed, jälle oleks mõnikümmend grammi viilitud.
Selline siis oli seekord, rohelise lõikega kavandatav parandus.
Capture.JPG
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1264
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Vätsäri, Surnujärvi

Postitus Postitas Nohik » 20 Juul 2018, 18:27

Mis levi puudutab, siis 2G oli kogu alas garanteeritud nii Norra kui Soome poolt. Korra päevas rääkisin koduga. Feissaris õnnestus isegi poste laikida. Proovisin paar korda ka pilti üles laadida, sellega jäi jänni.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1264
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Vätsäri, Surnujärvi

Postitus Postitas Nohik » 22 Juul 2018, 20:48

Kaalusin ära, 4.295 tühjalt. Eks igaüks rehkendab sealt edasi, aer vist kaalus kilo, aga peaks saama ka kergema, isegi alumiiniumist ja mitte haiteh ning ülikallis. Pumbatrakse kotiga, see on mõnikümmend grammi. Rohkem kohustusliku kola pole. Veidi liimi ja paika ka.

Mul on paat seest 1.70 vist pikk, kui õieti mäletan ja suure kandevõimega, naisega saan sellega kahekesi sõita +100l seljakott ninas +30 l seljakott minu jalgade taga. Aga mul on väike naine. Aga 2 keskmist inimest võiks ka minu paati mahtuda, kui kana kitkuda pole.

Ma arvan, et mõistlik valik oleks ikkagi mitte pikem, kui jalgadele vaja. sealt hoiaks 1.2 kilo julgelt kokku. St minu paadi suurus on siiski liialdus.
Kuna mul kõik pidas vett ja valge vee peale ei läinud, ei näinud ka põlle pealepanekuks erist mõtet. Vihmavett saab välja visata. Kui kilomeetrite viisi vajadus valget vett sõita, võib-olla on mõtet.
Üks padi peab tagumiku all olema, muidu on külm. Põhimõtteliselt võib ka nn munakooremati parajalt tagumiku alla voltida ja rihma ümber tõmmata, et laiali ei jookse. Mina istusin tegelikult tagumise otsa peal, siis olid jalad madalamal, oli mugavam.
Aeru kohta olen märganud, et soomlastel on tihti piltidel mingi süstaaer, mis alutoruga ja plastotstega, aga müügil pole näinud sellist.

Iseenesest praegu mõtlen, et kui kõnnumaale jalutama läheksin, siis järveribade ületuseks võtaks pigem 2.5 kg lastepaadi.

Mis ostmist puudutab, ma pigem vaataks praegu venemaa poole, vene omad tunduvad paremad. Erinevalt hiinlasest, nad justkui tunduvad paremini
aru saavat, milleks neid paate kasutatakse. Maksavad sama palju kui Hiinas, aga Piitrisse järgi minek on arvatavasti kõva kokkuhoid transpordi ja tolli arvelt. Eks vaatab, kuidas elu kulgeb. Kaalun võimalust, et ostan poisile ka, võib-olla õnnestub kaasa meelitada.
sepaonu kirjutas:
12 Juul 2018, 19:01
mingil määral kalakola ja siis raft ja kahtlustan, et mittevajalikke igaks juhuks asju ka. Mis see raft kaalub koos juurdekuuluvaga?
All engineers are cyborgs

margusl
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 657
Liitunud: 15 Aug 2011, 17:10
Kontakt:

Re: Vätsäri, Surnujärvi

Postitus Postitas margusl » 23 Juul 2018, 00:19

Nohik kirjutas:
22 Juul 2018, 20:48
Aeru kohta olen märganud, et soomlastel on tihti piltidel mingi süstaaer, mis alutoruga ja plastotstega, aga müügil pole näinud sellist.
http://www.welhonpesa.fi/tuote/2226/wel ... a-4osainen
http://www.eastpole.ee/et/aerud

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1264
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Vätsäri, Surnujärvi

Postitus Postitas Nohik » 23 Juul 2018, 08:44

Peab veel otsima, ma püüaks 800g hakkama saada.
margusl kirjutas:
23 Juul 2018, 00:19
http://www.welhonpesa.fi/tuote/2226/wel ... a-4osainen [/quote]
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1264
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Vätsäri, Surnujärvi

Postitus Postitas Nohik » 23 Juul 2018, 12:25

Veel juhtus, et sain oma mitteläbipaistva veepudeli foobiale tugevalt auru juurde. Matkakaaslasel oli mitteläbipaistev veepudel. Paar päeva kurtis järvevee niru maitse üle ja arvas, et ikka peaks keetma. Siis selgus, et oli mingi prügi sees. Seal oli mingeid pabersilte veel säilinud. Keegi pereliige oli pudelit ilmselt hädaga prügikastina kasutanud.
All engineers are cyborgs

margusl
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 657
Liitunud: 15 Aug 2011, 17:10
Kontakt:

Re: Vätsäri, Surnujärvi

Postitus Postitas margusl » 23 Juul 2018, 12:51

Nohik kirjutas:
23 Juul 2018, 08:44
Peab veel otsima, ma püüaks 800g hakkama saada.
Kokkupandav ALU-varrega aer 800g sisse? Kardan, et sel numbril ei ole turulpakutava reaalsusega väga seost.

Lihtsalt vihjeks, Cletic'u 4-osaline pack-raft komplekt süsinikvarre ja -labadega on 800g, selle toreduse eest loovutad ~300£. Celtic'uga tegeleb Eestis SeaKayakingEstonia. Eelmaint' Eastpole müüb aerude poolest lisaks lihtsamale TNP'ele veel Wernerit ja päris palju siinsest aerutamiskolast on pärit ka viidat' soomlaste Welhonpesäst. Kui nimekamaid asju ei usalda, võib alati lisaks ka Ali pakkumiste kaalunumbreid vaadata (tõsiselt, sarkasmita).

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1264
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Vätsäri, Surnujärvi

Postitus Postitas Nohik » 23 Juul 2018, 16:34

Jeh, pool päeva vaatasin ja imestasin. Lähen õhtul keldri ja kaalun nõukaaegse puuaeru ära.
margusl kirjutas:
23 Juul 2018, 12:51
Nohik kirjutas:
23 Juul 2018, 08:44
Peab veel otsima, ma püüaks 800g hakkama saada.
Kokkupandav ALU-varrega aer 800g sisse? Kardan, et sel numbril ei ole turulpakutava reaalsusega väga seost.
Lihtsalt vihjeks, Cletic'u 4-osaline pack-raft komplekt süsinikvarre ja -labadega on 800g, selle toreduse eest loovutad ~300£. Celtic'uga tegeleb Eestis SeaKayakingEstonia. Eelmaint' Eastpole müüb aerude poolest lisaks lihtsamale TNP'ele veel Wernerit ja päris palju siinsest aerutamiskolast on pärit ka viidat' soomlaste Welhonpesäst. Kui nimekamaid asju ei usalda, võib alati lisaks ka Ali pakkumiste kaalunumbreid vaadata (tõsiselt, sarkasmita).
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1264
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Vätsäri, Surnujärvi

Postitus Postitas Nohik » 23 Juul 2018, 21:57

Pool nõukaaegset puuaeru on 450 g, teine pool ei mahtunud muu vajaliku kolaga kätte, aer on 70-datest, SDV päritolu tõenäoliselt. Et 150 g on siis headel söeaerudel maha viilitud, aga laiatarbekaup on nirum.
Байдарка "Катран" aer 1400g, байдарка таймень aer oli mäletamist mööda pikem ja kergem, minu valduses kahjuks ühtki eksemplari pole. Aga таймень-i tootis vist ka lennukitehas, kui õieti mäletan.
Tuleva aastani on aega, võib-olla kaevab kuskilt poest siiski midagi mõistliku välja.
All engineers are cyborgs

Vasta

Mine “Välismaal matkamine”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist